Gewoon de Veluwe en de kracht van liefde -158

Toen we onze vakantie naar Spanje vanwege Covid moesten annuleren, zocht ik naar een glamping in Nederland. Ik vond er één in Emst. Een kleinschalige camping met zes safaritenten voorzien van eigen sanitair en kookgelegenheid. Dat durfde ik wel aan.

Alleen in de laatste week van de zomervakantie was er nog plek dus afgelopen week, begonnen wij dan eindelijk aan ons weekje herfstvakantie. We kwamen aan bij een volledig ingerichte en zeer schone tent. Het zonnetje begon zelfs te schijnen dus de bbq kon aan. 

Vic probeerde ondertussen kikkers te vangen in de paddenpoel. 
Het weer sloeg de volgende dag al snel om. Het regende en werd koud. De rest van de week liepen we in onze trui en lange broek en staken we iedere dag de kachel aan in de tent. 

Eén dag hielden we vanwege de regen een spelletjesmiddag in de tent; we raakten weer verslaafd aan Trik Trak en leerden Vic Kolonisten van Catan. 

Op de meest droge dag boekten we tickets voor de Apenheul. En al hadden we het kunnen weten door domweg na te denken, hadden we toch niet voorzien dat een deel van de Apenheul momenteel gesloten is. Daar waar de apen los lopen (waar Vic zich natuurlijk het meest op verheugde), mochten we niet komen omdat apen ook corona kunnen krijgen. Gelukkig kwamen sommige andere apen toch nog vrij dichtbij.

De dag daarna hadden we als verrassing twee e-choppers gereserveerd. Drie uur lang reden we er mee over de Veluwe en het grote geluksgevoel overviel me. De prachtige omgeving, mijn twee heerlijke mannen op de E-chopper voor me en al 'cruisend' met mezelf. 





Mijn E-chopper reed niet alleen prettig, hij was ook liefdevol. 

Ook gingen we nog een middag naar het Zandsculpturenfestijn. Persoonlijk vond ik het daar wat te druk. Het was veel wachten en verzinnen hoe je kon passeren met 1,5 meter. Ook binnen liep het soms vast en daar voelde ik me niet prettig bij. We zagen echter wel geweldige sculpturen.


Op zondag verlieten we de camping. De vakantie zit er op! 

Morgen gaat Vic beginnen op de middelbare school. 
Ik verlang zelf toch ook wel weer naar de dagelijkse structuur. Op tijd uit bed, drie keer per week trainen, gezond eten. Het was fijn maar het is ook fijn dat het ritme weer begint. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267