Gewoon Happy Fit Flow Challenge en KVL- 184

Sinds maart 2020 ben ik dus thuis aan het sporten. Ik heb hier al vaak over geschreven; op maandag train ik met de fysio en op de andere dagen train ik met mijn 'YouTube-vrienden'. 

In januari was ik er even helemaal klaar mee. Met het voortdurende alleen-zijn. 

Sebastiaan heeft, hoe ontzettend fijn, tijdelijk werk gevonden in een andere sector. Dit betekende dat hij opeens overdag niet meer thuis is. Ook voor Vic begon het schoolse leven weer, online weliswaar, maar hij zit wel de hele dag in de puber-bunker. En ik? Ik zat alleen in de woonkamer, vijf dagen per week, en kan nergens heen. 

Vorig jaar zijn een aantal CF-patiënten een sportgroep gestart. Het 'waarom' begreep ik in eerste instantie niet zo goed om heel eerlijk te zijn. Met mijn ijzeren zelfdiscipline kostte het me geen enkele moeite mijn sportritme vol te houden en ik begreep op dat moment niet wat het me zou opleveren om mee te doen. Dus ging ik stug door, tot die maandagavond in januari het kwartje viel. 

Ik.had.behoefte.aan.gezelschap. 

Op insta zag ik steeds gezellige foto's voorbij komen van de 'club'. Langzaam begon het toch bij me te kriebelen. Dus appte ik de dinsdag-juf-en-cyster-J. of ik een keertje mee kon doen. Het is letterlijk en figuurlijk een verademing om met mijn cysters en fibrother te trainen! Het is geen klets-en-kwakel groepje, maar we zijn allemaal serieus bezig met bewegen. Ook na afloop logt iedereen direct uit.

Het is zo fijn om te zien dat ik niet de enige ben die stuk gaat, die naar adem staat te happen. Het geeft een enorm gevoel van saamhorigheid. We bewegen allemaal op onze eigen manier en tempo en om en om zie je wel iemand in een hoestbui schieten. Dat ik de enige ben die met zuurstof traint en niet plat op het matje kan, is wel erg confronterend. Maar ik doe desondanks mijn best om alle oefeningen mee te pakken. 

Iemand van de 'club' opperde laatst om gezamenlijk mee te gaan doen aan een actie van Move4Air. Dit is een stichting die geld ophaalt voor onderzoek naar CF. Onze Vic deed ooit al samen met zijn vriend mee aan een kidsrun en haalde toen onwijs veel geld op. Ook staat deze organisatie bekend om Skate4air, dat vanwege corona helaas geen doorgang kon vinden. Daarom zijn ze nu met virtuele challenges gestart. 
Na lang twijfelen heb ik dus besloten om mee te gaan doen met de Happy Fit Flow Challenge in teamverband met 'Cystic Fit'. Het was net het zetje dat ik nodig had. 

Vanaf 20 februari heb ik dertig dagen de tijd om 104 kilometer te lopen met de Mechan Groep Trekker Challenge. Een flinke uitdaging voor iemand die het soms al zo benauwd heeft met het lopen naar de brievenbus... en ook nog eens een hekel heeft aan wandelen 😕. Maar ik ga mijn best doen om zover mogelijk te komen. Het geeft ook weer even een doel aan de dag. Dat het lenteweer er aan komt, verheugt ook mijn zin in de challenge.
Het allermooiste is nog dat de Mechan Groep mij (en dus Move4air) één euro geeft voor iedere gelopen kilometer. Ik hoef dus geen extra sponsoren te zoeken, omdat ik sowieso die 104,- euro op kan halen. Mocht je me toch wel willen sponsoren; zoek dan even in het zoekmenu bovenaan de pagina op mijn (echte!) naam of stuur me even een berichtje. 

De komende tijd vind je me dus buiten. Op gepaste afstand van anderen, met mijn wandelschoenen aan. 
Ik heb niet de illusie dat ik die 104 kilometer ga halen, de helft zou al geweldig zijn. Het gaat er om dat ik de komende maand een doel heb, aan mijn beweging werk en hopelijk een heleboel zonnestralen kan vangen onderweg! 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267