Gewoon Italië en KVL- 201

Vorig jaar zomer hadden we een vakantie naar Spanje geboekt. Vanwege Covid annuleerden we alles en kwamen we een weekje terecht op een camping op de natte Veluwe. Vol goede moed en vertrouwen boekten we direct een fantastisch huis voor dit jaar met onze vrienden, we gingen er vanuit dat een reisje naar Italië dan vast weer zou kunnen...

2021 vorderde en de keuze om wel of niet naar Italië te gaan deze zomer, vond ik erg lastig. Na lang, lang, erg lang twijfelen hakten we halverwege juni de knoop door; als de maatregelen het toestonden, gingen we in juli naar Italië. Uiteraard niet voordat ik akkoord had gekregen van mijn longarts. 

Het was verheugen met een ontzettende rem er op. Ondanks onze vaccinaties (zelfs Vic had er inmiddels al één gehad) lieten we ons alle drie voor de zekerheid testen. Pas een dag vantevoren wisten we dus zeker of we konden gaan. 

De eerste week brachten we met zijn drietjes door in een rustige accommodatie vlakbij de kust van Rome. We deden niet veel; bezochten een vestingstadje, aten bij restaurantjes op het terras, genoten in het zwembad, lazen onze boeken en waren vooral heel erg blij dat we überhaupt op vakantie waren. 




In de tweede week hadden we een prachtig huis gehuurd met onze vrienden. Alles zat er op en er aan; een groot zwembad, een gastenverblijf, vijf slaapkamers, vier badkamers, een prachtig uitzicht, een pizza oven...

Sebas maakte de lekkerste gerechten in de houtoven, we aten onze buik rond, speelden in het zwembad en deden heerlijk ons ding. Wat was dit genieten!!


Samen met vriendin en de kinderen ging ik een dagje naar Rome. Wat een prachtige stad is dat! Je loopt als het ware in een gigantisch openluchtmuseum. En hoewel ik het bij de Trevi-fontein wel echt te druk vond, was het verder goed te doen.




Deze vakantie was voor mij opladen 3.0! Het heeft me uit mijn sociale isolement getrokken waar ik de afgelopen anderhalf jaar toch echt wel last van heb gehad. 
Ik hoop door deze positieve ervaring ook weer meer te durven in Nederland. Natuurlijk blijf ik voorzichtig, maar ik heb ook weer geleerd dat het leven er ook is om te vieren en dat hebben we deze twee weken absoluut gedaan!




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267