Gewoon onzichtbaar ziek en KVL -215

Terwijl ik mijn auto in ons dorp parkeer op één van de invalidenplekken, zie ik twee paar vragende ogen mijn auto passeren. Ik bemerk opeens dat er blijkbaar twee boa's achter me reden in een auto met een groot logo van onze gemeente er op. De boa's slaan even verderop af, onderwijl kijkend naar wat ik aan het doen ben. Ik zet mijn motor uit, leg mijn invalidenkaart bij het raam en stap vrolijk uit.

Als ik twintig meter verder ben, draai ik me nieuwsgierig om. En ja hoor... ik zie de auto van de gemeente achteruit rijden en richting mijn auto gaan. De auto wordt voor de mijne gezet en één van de boa's stapt uit. Van een afstand sta ik geamuseerd te kijken op het hoekje van de straat. 

De boa checkt eerst of er een kaart ligt. Als hij deze ziet, typt hij wat in op zijn telefoon. Blijkbaar wordt mijn kaart gecheckt. Na even wachten en nog een keer kijken, stapt de boa vertwijfeld in zijn auto en rijdt dan toch maar weer weg met zijn collega.

Ik heb schik. Aan de buitenkant kun je niet zien dat ik er recht op heb om op deze plek te mogen staan. Ik zit niet in een rolstoel, heb geen verdrietig gezicht (daar werd ik eerder eens op aangesproken..), maar ik heb niet voor niets een invalidenparkeerkaart. 

Ik merk dat ik vaker raar wordt aangekeken als ik uit mijn Aygo stap. Soms ga ik dan expres hard hoesten of naar adem happen om maar te 'bewijzen' dat ik alle recht heb om er te staan. Maar eigenlijk is dat gek. Ik hoef aan niemand te bewijzen dat ik er recht op heb. Het zegt meer over mijn eigen onzekerheid op dat moment. Ik vind het fijn om niet altijd zichtbaar ziek te zijn, maar op dit soort momenten is het dan heel even wat onhandig.

Als anderen mij eenmaal door het dorp zien lopen wordt het al snel zichtbaarder. Ik hap naar adem, krijg een hoestbui en moet stil staan om weer op adem te komen. 

Maar dat is precies wat de boa's niet zagen. Het is terecht dat zij mijn kaart checkten, maar het is ook terecht dat ik er geparkeerd stond. 

Allerliefste E. maakte deze liefdevolle foto in Noorwegen. 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267