Gewoon tattoo en KVL -223

Inmiddels is het gelukkig al weer acht jaar geleden dat onze wereld een beetje extra instortte. Ik bleek borstkanker te hebben en in de zomer van 2013 werd mijn linkerborst geamputeerd. 

Voor mijn verjaardag in 2014 besloot ik een tatoeage aan Sebastiaan te vragen. Ik wilde iets blijvends laten tatoeëren om het leven en ons gezin te vieren. Ik kon echter niet goed verzinnen wat ik dan precies wilde laten zetten. Het enige dat vast stond was dat het aan de linkerkant van mijn lichaam moest komen omdat hier de borst verwijderd is en mijn linkerlong slecht is. 

Natuurlijk zocht ik Pinterest af. Er kwamen ideeën voorbij van drie kleine vogeltjes, tot 'fruere vita' (geniet van het leven), tot het symbool voor drie eenheid. Maar nooit was ik echt volledig overtuigd over de plek of het symbool. Er gingen maanden en jaren voorbij dat ik er niet naar zocht en soms vond ik dan toch onverwachts weer wat leuks. Maar als ik het dan weer even had laten zakken, was het het toch weer net-niet. 

Maar deze zomer kwam ik iets tegen waar ik erg enthousiast over was. Zoals eerder liet ik het een tijdje bezinken, tekende het ook eens na en zette het met een stift op mijn onderarm. Ook zocht ik (gewoon via Google) een tatoeëerder uit die ik ging volgen op social media en waar ik de reviews van las. 

Hij werkt met gratis intakes en dit stelde gerust. Daarnaast tatoeëert hij tepels bij vrouwen die borstkanker hebben gehad; sympathiek! In oktober nam ik contact met hem op. 

Samen met Vic ging ik kennismaken en legde ik hem uit wat ik wilde. Eerst was ik eind december aan de beurt, dat werd verplaatst naar januari (lockdown!) en uiteindelijk mocht ik me 8 februari melden voor het zetten van de tattoo. Hoe bijzonder; op de verjaardag van Vic! 

De tattoo wordt eerst uitgeprint en op mijn arm geplakt. Dit om te bepalen of ik de grootte en plek oké vindt. Daarna gaat de tatoeëerder beginnen met het zetten van de tattoo. De tattoo is met 'dotwork' gezet; het zijn dus allemaal kleine stipjes in plaats van dikke, zwarte lijnen.

Het voelt alsof er voortdurend kleine speldenprikjes in je huid worden gezet, waardoor de huid wat branderig aan gaat voelen. 
Ik koos dus uiteindelijk voor een symbool uit het sanskriet dat 'Breathe' betekend. In het symbool zit een drie, deze staat voor mij voor de drie-eenheid van ons gezin. Uiteraard liet ik boven en onder aan de tattoo een hartje toevoegen voor de Kracht van Liefde.
De tattoo staat voor mij symbool voor wie ik ben, voor de kracht van mijn gezin, wat ik belangrijk vind in het leven en het versterkt de linkerkant van mijn lichaam.

Het is een prachtig sieraad geworden op mijn linker onderarm. Het is subtiel, charmant en geen agressieve, grote tattoo. Het past bij me! 💜


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267