Gewoon Corona... en KVL -234

Om te starten met een kleine spoiler 😌; ik had eindelijk het idee dat de Kaftrio overdag wat voor me ging betekenen. Ik had meer energie en minder hoest en was welhaast euforisch daarover. Dus ging ik fanatiek aan het sporten.

Op maandag gooide ik de boel eens lekker omhoog op de sportschool; langer rennen tijdens de interval, zwaardere gewichten en meer herhalingen. Dinsdag gooide ik er een fikse YouTube-training tegenaan en woensdag besloot ik opnieuw zo'n zware training te gaan doen op de sportschool. 's Middags was ik gesloopt. Misschien toch iets teveel gedaan? Desondanks ging ik donderdag gezellig fietsen en lunchen met mijn moeder en vrijdagochtend pakte ik natuurlijk ook nog even een training met de Cysters mee. Gek genoeg had ik na de training echt fikse hoestbuien die de hele middag aanhielden en ik voelde me ook al niet erg energiek. Maarja.., misschien had ik toch even wat roofbouw gepleegd? 

Vrijdagavond hadden we ons langverwachte en lang-op-gewachte festival in het dorp. Een heerlijke nineties-avond buiten op het evenemententerrein in de buurt, met gezellige vrienden, wijn, een hoop mensen en gezelligheid. 

Zaterdag stond dus in het teken van uitrusten. Helaas stond de dag ook in het teken van bloed ophoesten; ik had flinke hoestbuien met rood sputum. Dat is geen goed teken en baarde me ook wel zorgen. Maar ik bedacht me opnieuw dat ik wellicht toch echt te veel had gedaan??

Zondag had het sputum gelukkig weer zijn normale vieze kleur, maar het was wel weer flink taai en meer (in hoeveelheid) dan de laatste tijd. 's Avonds toen ik ging slapen, had ik het ijskoud. Zelfs mijn fluffy konijnensokken hielpen niet mee om het warm te krijgen. 

Dus pakte ik er maandag maar eens een zelftest bij. En hoewel er in eerste instantie maar 1 streepje verscheen, kwam er later zachtjesaan toch echt een tweede streepje bij. RUK!

Dus werd de fysio-training afgezegd en ging ik in plaats daarvan naar de GGD-testlocatie.
Tja, kan het nog missen na een positieve zelftest? Nou, nee! 'S avonds kwam de bevestiging binnen dat ik ook daar positief getest was. 😒

Het is nu de dag na de positieve testen. Het gaat redelijk. Ik heb verhoging en heb het vooral steeds koud. Maar met paracetamol, warme sokken en verse-munt-thee-uit-de-tuin, is het aardig te doen. 
Verder heb ik inmiddels een flinke snotneus gekregen. Het hoesten vind ik wel meevallen op het moment, wel heb ik wat vaker een pufje nodig. 
Als het hierbij blijft, mag ik in mijn handen klappen. Hopen jullie met me mee?







Reacties

  1. Oh, jeh! Sterkte lievie! Groetjes, Ria en Fred Vente PS zag ineens weer jouw blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267