Gewoon Pink Ribbon en KVL -280

Zo nu en dan doe ik mee aan sponsoracties. Deze acties zijn altijd bedoeld om geld op te halen voor onderzoek naar taaislijmziekte, mijn main business 😜.

Toen ik elf jaar geleden borstkanker kreeg, had ik weinig ruimte in mijn hoofd om ook nog stil te moeten staan bij het feit dat ik ook nog kankerpatiënt was. Mijn borst werd geamputeerd, ik ging aan een hormoonkuur en had (half)jaarlijkse controles. Vervolgens werd ik weer volledig opgeslokt door mijn CF, mijn longen waren behoorlijk instabiel.

Dus zwoegde ik door met mijn longen, kwam soms de kanker-angst echt om de hoek kijken, maar was er verder domweg geen ruimte voor. Sympathieke en doenbare sponsoracties voor CF pakte ik mee. Weer benaderde ik mijn netwerk om om geld te leuren en zelfs onze Vic deed aan allerlei acties mee. 

Hoewel ik soms nog wordt gecheckt vanwege verdachte plekjes, bultjes wat dan ook.., is het vooralsnog rustig gebleven op kanker-gebied, goddank! Jaarlijks krijg ik nog een mammografie van de gezonde borst en verder blijven we duimen en hopen dat het goed blijft gaan.

Inmiddels heeft tot mijn verdriet een onwijs lieve vriendin ook borstkanker. Ze is al ruim anderhalf jaar bezig met allerlei behandelingen om er zo goed mogelijk uit te komen. Ik vind haar dapper en sterk en hoop dat ze samen met haar gezin een prachtige toekomst tegemoet gaat.

Het is fijn om met iemand te kunnen delen hoe het voelt om met kanker-angst te leven maar vooral ook om samen foute grappen er over te maken en te genieten van alle mooie momentjes.

We hebben nu besloten om op 21 september samen mee te doen met de Dam-tot-Dam-loop die door Pink Ribbon wordt georganiseerd. We gaan die dag 10 kilometer lopen. Niet persé om daar iets dramatisch en 'tranentrekkerigs' van te maken, maar vooral om onze vriendschap te vieren en het feit dat haar behandelingen (hopelijk) bijna klaar zijn. 

Je raadt het al; ik schrijf dit om om jouw bijdrage te vragen. Mocht je dit jaar toevallig nog iets aan een goed doel willen geven, vind je het wellicht leuk om mij te sponsoren? Vanwege mijn anonimiteit hier, plaats ik niet de directe link. Maar als je op deze Pink-Ribbon pagina rechts bovenaan klikt op deelnemer zoeken, mijn voornaam en (aangetrouwde) achternaam invoert, kun je me vinden! Of stuur me anders even een berichtje, dan stuur ik je de link rechtstreeks.

Heel veel dank alvast. 💖



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon vliegen!

Gewoon alweer december en KVL -271

Gewoon tien jaar en KVL -268