Gewoon een nieuwe e-bike en de kracht van liefde -154

Bijna tien jaar geleden kocht ik mijn eerste e-bike.
Het was een hele grote stap, met hobbels, drempels en tranen. Een E-bike was op dat moment verre van hip en achteruitgang in mijn fysieke zijn, raakte me iedere keer in het hart. Want zo voelde het; toegeven dat ik niet meer op een normale fiets kon, was een confrontatie met achteruitgang.

Maar zoals het met alles is, merkte ik al gauw hoe fijn het was en hoe veel baat ik heb bij dit soort 'hulpmiddelen'. Het maakt het leven leuker en makkelijker en het gevoel van schaamte verdween al snel.

Na een aantal jaar moest de accu vervangen worden en helaas merkte ik begin van dit jaar dat de accu opnieuw vervangen moest worden. Omdat dit een flinke aankoop was en ik me afvroeg of dit nog in verhouding stond tot mijn verouderde fiets, besloot ik me te oriënteren op een nieuwe.
Begin maart bezochten lief en ik de fietsenwinkel. Ik had online een leuke Batavus uitgezocht, maar doordat Corona net aan het oprukken was in Italië, had de winkel de fiets nog niet geleverd gekregen. In mei belde de fietsenmaker dat deze binnen was en dat ik kon komen kijken.

Maar uiteraard zat ik nog helemaal angstig in mijn zelfisolatie en durfde niet naar de fietsenwinkel te gaan. Echter de afgelopen maanden had ik, mede door het vele thuiszitten, wel heel veel mijn fiets gebruikt. En iedere keer weer was het spannend of mijn accu het einde van de rit zou halen.

Eind juni kreeg ik geheel onverwachts een mail van de stichting Hart voor CF. Ze hadden van een ontzettend lief iemand een aanvraag gehad om mij te helpen met het kopen van een nieuwe fiets. Zij wilden een deel van de fiets betalen en zouden in onderhandeling gaan met de verkoper over de aankoop.

Ik was helemaal overdonderd! Hoe ontzettend lief dat ik was aangemeld en hoe geweldig dat ik nu (financieel) gesteund werd. Zo fijn!

Een week later was de deal al beklonken! Ik zocht de fiets uit die ik zo graag wilde hebben. En naast een geweldige donatie van de stichting wilde ook de fietsenmaker mij nog een flinke korting geven.

Dus nu rij ik op een prachtige elektrische transportfiets.

Hij is duidelijk met liefde gegeven en ziet er ook nog eens liefdevol uit ;)

DANKJEWEL!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267