Gewoon stap voor stap en de kracht van liefde -153

Het leven kabbelt door. Met inmiddels wat regenachtige en winderige dagen zijn we met mij even wat meer aan huis gebonden. En hoewel ik nu twee keer een winkel binnen ben geweest, durf ik echt nog niet bij iemand binnen op bezoek.

Ik neem stappen. Voor een ander misschien hele kleine, maar voor mij grote (riskant voelende) stappen. Naast een bezoekje aan de (overigens lege) winkel, durf ik inmiddels naar het toilet binnen als ik op tuinbezoek ben. Ik vraag dan wel of alle deuren open gezet mogen worden, ook die van het toilet ja, en ga dan zonder iets aan te raken snel op het toilet zitten. Doortrekken doe ik met een wc papiertje, verlaat dan snel het huis en ga flink aan de slag met mijn handenalcohol.

Ik durf inmiddels weer bij iemand (buiten uiteraard!) te eten en te drinken. De volgende stap wordt een bezoek aan het terras. Wat blijft het voor mij toch een wonderlijke wereld op het moment.

De sportschool durf ik vanwege de aerosolen nog niet naar binnen, maar Vic kan sinds een week gelukkig zijn binnensport weer beoefenen. Dit weekeind gingen we samen richting zijn boulderhal. En terwijl hij de muren beklom, wachtte ik buiten op een bankje. Hoofd in de wind, tijdschriftje mee.
Vanaf buiten kon ik deze foto van hem maken:
Hij is nu aan zijn laatste anderhalve week basisschool begonnen. Volgende week is de eindmusical waar ik natuurlijk dolgraag bij wil zijn (weer een grote stap!). De musical zelf kan hem gestolen worden, hij heeft de kleinste rol gekozen die er te vinden was ;).
Je merkt aan alles dat hij klaar is voor de volgende stap, dat de middelbare school 'roept'. Inmiddels heeft hij ook kennis gemaakt met zijn nieuwe klas. Hij kent er niemand. Het is een leuk klein klasje van achttien brugpiepers.

Maar eerst heeft hij nog heerlijk zes weken zomervakantie. Het zal een andere vakantie zijn dan normaal. Nu onze vakantie naar Spanje helemaal is geannuleerd hebben we nog wel een weekje in Nederland geboekt. Verder wordt het gewoon wat rommelen in en rondom het huis.
Het is niet anders. Dus het is goed. Laten we de dagen blijven plukken.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267