Gewoon workouts en de kracht van liefde -174

Toen in maart de sportscholen dicht gingen, begon ik dus met buiten trainen. We vonden een rugtas waar die enorme zuurstoffles in past en iedere maandagochtend stond de fysio bij mijn voordeur. In het park achter ons huis gingen we wandelen, 'crosfitten' en interval trainen. En tot op heden doen we dat nog steeds.

Klokslag tien uur sta ik nu op maandagochtend op haar te wachten bij de ingang van het park. Eén keer hebben we in die periode binnen getraind in een leeg zaaltje en twee keer trainden we in de parkeergarage van de sportschool. De rest van de trainingen vinden echter allemaal buiten plaats. Daarnaast train ik nog twee tot drie keer per week met een filmpje van YouTube.

Regelmatig word mij gevraagd of ik tips heb en wil delen welke trainingen ik doe, dus daarom dit blogje. Ik heb met name in het begin willekeurig gezocht op 'cardio work outs' , 'boks work outs' en ben uiteindelijk een aantal kanalen gaan volgen waar ik prettig mee sport. 

In het begin deed Vic nog regelmatig mee met de workouts en hebben we bijvoorbeeld deze gedaan. Les Mills heeft goed uitgedachte trainingen die ook in diverse sportscholen worden gegeven.


Vervolgens bedacht ik dat ik wat meer tae bo/ boxing wilde doen en kwam ik bij het kanaal van Sugarpopfitness uit. Het bleek dat daar diverse trainingen op worden gegeven. Van boksen, tot zumba, tot ballet. De deelnemers zijn wel echt über-vrolijk en soms dus heel irritant en veel van deze trainingen zijn voor mij echt te zwaar. Trainingen waarbij ik op de grond oefeningen moet doen of bijvoorbeeld moet springen, kan ik niet doen omdat ik dan direct in de hoestmodus schiet. 
Dit vind ik bijvoorbeeld een leuke bokstraining op dit kanaal.
Met wie ik zeer regelmatig train, zijn mijn vrienden van Body Project. De lessen worden meestal gegeven door Alex en Daniel. Daniel praat echt veel te veel ('stay focus.., stay strong..') en Alex danst soms naast de maat waar ik als ex-jazz-ballet-juf heel slecht tegen kan. Maar hun cardio work outs zijn goed te volgen, niet te moeilijk en ze geven altijd een moeilijk en makkelijk alternatief voor als je bijvoorbeeld niet kunt springen. De oefeningen worden over het algemeen 45 seconden gedaan en daarna heb je 15 seconden rust. Een fijne manier van trainen dus. 

Last but not least pak ik af en toe een dans-workout van Fitseveneleven. Deze training wordt gegeven door een leukerd; Tanju. Een klein mannetje dat zo enthousiast, en zonder te praten(!) een gezellige, blije danstraining geeft. 

Heb je nog tips voor mij? Leuke sportkanalen die ik absoluut moet volgen? 

Er zit nog maar één ding op:






Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267