Gewoon een moedervlek en KVL -247

Zoals ik in een eerder bericht al schreef, moest ik me melden bij de dermatoloog. Op mijn linkerarm zat een moedervlek die ik niet helemaal vertrouwde. Het ding jeukte regelmatig en ik krabbelde het dan ook wel eens open. Ook zag het er wat glazig uit. Toen een vriendin er ook nog een opmerking over maakte, besloot ik er maar eens naar te laten kijken. 

De moedervlek zat ook aan de kant van mijn lichaam (links) waar de borstkanker zat, dus 'better safe than sorry'. Omdat de huisarts ook niet goed wist of deze vlek te vertrouwen was, werd ik doorverwezen naar de dermatoloog. Ook de dermatoloog wist het niet zeker en stelde toch voor het ding te verwijderen. 

Zo geschiedde. Ik vond het eigenlijk een heel 'circus'. Met steriele doeken, een verpleegkundige die me steeds ging afleiden en twintig minuten werk. De boel was zo goed verdoofd dat ik er niks van merkte.

Het meest irritante vond ik eigenlijk dat ik twee weken mijn armen niet mocht trainen, zodat de wond niet open zou springen en ik er mooi litteken aan over zou houden. Na twee weken mocht ik me op de poli melden voor de uitslag, die gelukkig goed was. De moedervlek was in zijn geheel verwijderd en liet geen sporen van kanker zien. Het uithalen van de hechting ging wat lastiger, maar na enig gedoe werd ook deze verwijderd. Ik kreeg wel weer het advies mee om nog twee weken mijn arm niet te belasten. 

Drie weken later voelde ik toch nog wat hards bij het litteken en bleek er toch een restje hechting te zijn achtergebleven. Dat heb ik deze middag door de huisartsassistente laten weghalen. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267