Gewoon Corona en KVL -260

Vorig jaar op 8 maart testte Sebastiaan voor het eerst (bij de GGD) positief op Corona. Dit jaar zat hij, hoe toevallig, op 8 maart opnieuw te sniffen op de bank. Ook het bekende kuchje en zijn keelpijn was weer terug, dus hij besloot een testje te doen. In eerste instantie leek alles in orde te zijn, maar toen ik even later in de keuken keek naar de teststrip, bleken er toch twee streepjes zichtbaar. 😒

Kak, hoe moesten we het nu gaan doen? We besloten al gauw dat we in ieder geval niet samen zouden slapen en uiteraard werd er niet meer geknuffeld en gekust. Wel leefden we dit keer met elkaar, op afstand,  in dezelfde ruimtes. Sebastiaan bracht het grootste gedeelte van de dagen door op zijn (werk) kamertje. 

Hij voelde zich niet fit, maar het was te doen. Na twee dagen vervielen alle officiële maatregelen. Sebastiaan hoefde dus niet meer in isolatie te blijven, desondanks bleven we voorzichtig.

Net toen ik dacht dat ik de dans had ontsprongen, had ik na een week opeens een heel onrustige nacht. Ik kuchte me suf, zonder actief sputum, moest steeds mijn neus snuiten en had een loop-oog. Aiiiiiii, dat leken me geen goede tekens. Dus deed ik 's ochtends een testje en ja hoor......
Ik bleef die dag een beetje snotterig en nieste vooral veel en vaak. De daaropvolgende nacht sliep ik als een roosje om daarna bijna klachtenvrij wakker te worden. 💜 Met af en toe een nies en heel soms wat snot, voelde ik me helemaal oké. De volgende dag was ik alle klachten kwijt! Dit leek me toch echt de 'makkelijkste Corona ooit'. 

Vic was ondertussen ook wel wat snotterig maar we hebben hem niet meer getest. Nu alle maatregelen zijn weg gevallen is er geen enkel nut voor hem om te testen, hij mag sowieso naar school. 

Dus hebben we kortom de 'tweede ronde' gehad en deze is gelukkig ontzettend meegevallen!









Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267