Gewoon snifferig.

De zaterdag voordat de basisschool weer volledig open zou gaan, hoorde ik Vic steeds sniffen naast me op de bank. Ook zelf moest ik regelmatig mijn neus ophalen.
'Ojeeeeee...was hij nou verkouden aan het worden? 'En mag hij nu maandag wel naar school?'. 

Zondagochtend was hij nog steeds aan het sniffen maar had verder nergens last van. Echter zondagmiddag brak het door. 'Mama, ik kan steeds niet door mijn neus ademen'. 
Ik besloot dus maar hem ziek te melden voor de maandag.
Gek idee. Hij zit nu in groep acht en wij hebben hem nog nooit ziek gemeld van school en nu moest ik hem ziek melden vanwege een verkoudheid. Maar ja..., de maatregelen he?

Dus terwijl alle basisschoolkinderen maandag weer volledig naar school gingen, hing die van ons nog steeds lekker thuis achter zijn laptopje. Wel met enige tegenzin, want hij had het ook leuk gevonden om weer zijn hele klas te zien. En hij was die dag aan de beurt voor zijn spreekbeurt over zonnepanelen.

Voor de zekerheid checkte ik het ook nog even bij het Haga. Mocht ik het aankijken met hem of moesten we andere acties ondernemen? Gelukkig waren zij vooralsnog niet ongerust en moest hij gewoon aan de zoutspray en ik aan het neus spoelen.
Het moeilijkste werd het om niet te kussen en knuffelen. Sebastiaan omdat hij met een verkoudheid niet mag gaan werken (en hij is juist eindelijk weer begonnen in de horeca) en ik vanwege de risico's voor mijn longen. Het voelt zo tegennatuurlijk om je kind niet vast te kunnen houden en als een soort paria te benaderen.

Maar gelukkig werden zijn klachten al gauw minder en kon hij uiteindelijk donderdag al weer naar school. Nu wel met tegenzin, want tja.. dat thuiswerken op het gemakje (en om tien uur al klaar zijn met al je schoolwerk) bevalt eigenlijk ook wel goed. :) Gelukkig zijn Sebastiaan en ik niet verkouden geworden.

We gaan nu aftellen naar de zomervakantie. Nog vijf weken school en dan neemt hij afscheid van het basisonderwijs.
Hopelijk gaat hij nog kennis maken met zijn nieuwe klas en school. Het kennismakingsgesprek werd vanwege de lockdown namelijk al geskipt. Vanaf september hebben we een brugpieper in huis.
Weer een leuke, nieuwe periode!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267