Gewoon 'Viva Hollandia' en de kracht van liefde -149

Begin 2020 boekten wij reeds onze zomervakantie. Omdat het vorig jaar goed was bevallen om alles particulier te boeken, besloten we ook dit jaar geen reisbureau in te schakelen. De mannen wilden graag een keer naar Spanje, dus ging ik dagen speuren op het web naar leuke bestemmingen.

Eindelijk vond ik wat leuks in de buurt van Malaga. Een weekje op een rustige glamping en een weekje in een appartement in een bruisend stadje aan het strand.
Bij het boeken van het appartement riep ik nog wel; 'hij is niet restitueerbaar'..., maar we dachten dat bij ziekte de annuleringsverzekering wel zou vergoeden. Dus ook de tickets werden geboekt, voor het eerst niet bij Transavia.

En toen kwam de hele COVID-periode. In het begin hoopten we vooral nog dat het snel zou uitdoven en dat we in augustus konden gaan genieten van het Spaanse leven. Maar naarmate de quarantaine periode vorderde, kreeg ik steeds meer onrust in mijn buik.
Ik durf nog niet eens een winkel in, mag dat eigenlijk ook niet. Dus hoe zou ik naar Spanje moeten gaan? Vanuit de artsen is nog steeds het advies om thuis te blijven.

Naast dat vliegen nu niet verantwoord is, kan ik geen Corona krijgen in Spanje en daar behandeld moeten worden. Alle seinen staan dus op rood. De annuleringsverzekering bleek echter niks te vergoeden..., ook niet met een medische verklaring.
Na een dag flink mailen, heb ik gelukkig grotendeels de hele boel kunnen annuleren en kregen we zelfs na een uitgebreide mail van onze kant het geld terug van het niet-restitueerbare-appartement.
Nu alleen nog even iets met de tickets regelen.

Het wordt dus een zomer in de achtertuin, misschien nog een weekje weg in Nederland?
Het zal er zo ongeveer uitzien:



Op de dag dat ik de hele vakantie naar Spanje annuleerde, draaide Sebastiaan voor het eerst zalig ijs met zijn nieuwe ijsmachine en bestelde ik een hangmat om de komende zomer heerlijk in te kunnen chillen. Onze lieve Vic zei dan ook aan het einde van de dag; 'mama, ik heb zo'n zin in de zomervakantie. We hebben straks een zwembad, een hangmat en een ijsmachine!'. Hoe ontzettend fijn hoe hij geniet van de kleine dingen in het leven. 

We gaan er met elkaar een fijne tijd van maken. Genieten van alle mooie momenten. 
De kracht zit in ons gezin, de kracht van liefde!
Dit is een speciaal hartje voor ons, aangezien het onze initialen zijn.  

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267