Gewoon kleuter-af!

Onze kleine jongen is geen kleuter meer.

Onze kleine jongen wordt een grote jongen.
Een grote-groep-drie-jongen.

Vandaag was zijn laatste dag als kleuter, gisteren werd er reeds afscheid genomen. Op de school van Vic wordt er dan 'uit gegleden'. We kregen een officiële uitnodiging van onze zoon:
'hoera, ik g naar groep 3'
 
Tijdens het 'uitglijden' gaan de groep twee kinderen op de glijbaan. Bovenaan de glijbaan staat de kleuterjuf. Die geeft de kinderen een zetje en dan glijden ze zo in handen van de groep 3-juf.
 
Het is toch best een 'dingetje'. Wat wordt het mannetje toch al groot.
Ik weet nog goed dat hij de eerste dag ging wennen op de basisschool. Hij moest huilen. Ik moest huilen. Natuurlijk :).
En nu is de kleuterperiode gewoon al weer voorbij!
 
Toch kijken we er ook naar uit dat hij naar groep drie gaat. Vic heeft er veel zin in. Hij is na ruim tweeënhalf jaar kleuteren toe aan meer cognitieve uitdaging. Hij zit al een tijdje in een leesgroepje en is leergierig.
Het lijkt me heerlijk voor hem als hij eindelijk echt goed zijn Donald Duckjes kan lezen. Nu kan hij er zo al een uur in bladeren en wat woordjes lezen. Wat een wereld gaat er dan straks voor hem open als hij echt alles lezen kan!
 
Maar eerst gaan we nu genieten van een welverdiende zomervakantie. We hebben genoeg leuke plannen.
En daarna? Ach, dan genieten we gewoon net zo hard verder van  en met onze grote zoon!

Reacties

  1. Groep 3 is zo leuk. Alle groepen natuurlijk, maar als je dan met Sinterklaas je eerste verlanglijstje krijgt ( fonetisch natuurlijk), dan smelt je helemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vergeet mijn naam. Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vic wordt echt groot , he ? Heb 'm nog even goed bekeken bij "de trap" ;)....leuke knul !
    Groetjes Carla
    p.s. ik mag ook de 11e !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267