Gewoon influenza!

Ik was er even niet. Tenminste... Ik was er wel, maar lag geveld door de griep bijna twee weken in bed. Ondanks de griepprik ja...!

Het begon met een gek kuchje en de dag daarna liep mijn temp al snel op naar de veertig plus. Er zat niks anders op dan te overleggen met het Haga. Ik begon met een kuurtje tamiflu.
Ondertussen begon ook Sebastiaan te kuchen en kreeg verhoging. En hoe naar ik het ook voor hem vond, het bevestigde voor mij dat het dus echt de griep was en niet mijn longen.

Ik sliep gaten in de dag en ging van koud naar warm. Om de dag moest ik verslag doen aan Den Haag en beslisten we iedere keer weer of er wel of niet een opname zou moeten volgen.

Voor Vic een heel verwarrende periode helaas. Hij huilde op school omdat papa en mama nu allebei ziek waren en hij was bang dat ik nu ook CF aan zijn vader had gegeven. Ach dreutel...! Ook was het voor hem steeds onduidelijk of ik nu wel of niet thuis zou zijn.

Na vijf dagen was de Tamiflu-kuur klaar maar de verhoging nog niet helemaal weg, dus voegden we brufen toe aan de paracetamol. Langzaam kwam ik weer wat meer bij de mensen, letterlijk en figuurlijk.

Maar toen liep de buik vast. Geen windje, geen borreltje, geen poepje... Helemaal niks meer!
Dus weer een keer extra naar het Haga alwaar er gelukkig op de echo geen gekke dingen werden gezien. Het idee is dat mijn darmen zo van slag waren door het niet meer eten en de ibuprofen dat ze er even geen zin meer in hadden. Dus werd het advies; door de pijn heen toch heel veel gaan eten en aan de nutridrinks. Want inmiddels was ik ook al weer flink wat kilo's verloren.

Er volgden weer een hoop zware dagen met veel pijn. Maar na vijf dagen kwam eindelijk de verlossing op gang!

Nu zijn we ruim tweeënhalve week verder. Ik kom eindelijk weer wat bij. Krijg weer wat zin in de dag. Morgen mag ik gaan blazen om te kijken of het mijn longen geen schade heeft berokkend (vorige week heb ik voor het eerst geweigerd te blazen omdat ik echt helemaal 'op' was). Als dat niet zo is, kom ik er goed vanaf.

Dan heb ik conditioneel weer een heleboel stappen terug gedaan, moet ik weer even wat kilo's aankomen en weer stapjes vooruit gaan maken.
Het is een flinke griep en ik hoop dat deze aan je voorbij gaat!

Reacties

  1. Ik hoop dat je morgen goed blaast en het bij een fikse griep is gebleven!
    Wat sneu voor Vic, blijft lastig voor kids om alles te begrijpen.
    Sterkte met opkrabbelen weer Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel vee sterkte,
    Heb deze griep eind januari opgedaan en moet zelf eind februari voor groot onderzoek.
    Heb ook jasje uitgedaan en moet nu alles op alles zetten, o enigszins rendabel te blazen.

    Gr. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel sterkte Peter, eind februari, met het grote onderzoek! Hopelijk valt de 'schade' mee.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261