Gewoon vliegen, deel 2.

Weet je nog dat ik begin februari schreef over onze vliegplannen? Inmiddels zijn we weer een stukje verder in het hele traject, dus hier even een update.

Na jullie reacties ondernam ik twee belangrijke stappen;
1. ik overlegde een aantal keer telefonisch met mijn zuurstofleverancier op wie ik al mijn vragen kon afvuren.
2. ik bekeek de website van Transavia nauwkeurig en belde en mailde met hen om goed af te spreken wat wel en niet is toegestaan.

Uiteindelijk besloot ik dat ik geen zin had in alle rompslomp en mijn vragen neer te leggen bij het reisbureau. Ik legde mijn brede vraag bij hen neer: 'mijn kind wil graag naar een groot hotel in Griekenland met een gigantisch zwembad, manlief wil naar Italië of Spanje met het vliegtuig. En ik? Ik ben gelukkig als ik met mijn mannen op vakantie kan en de zuurstof voor me is geregeld.'
Volgens de dame kon zuurstof bij alle maatschappijen geregeld worden en moesten we eerst maar eens kijken waar we überhaupt naar toe wilden. We startten beiden een zoekactie en kwamen een week later weer samen.

De accommodatie en bestemming die wij het liefste wilden, bleek niet geboekt te kunnen worden door het reisbureau en kon alleen als particulier nog geboekt worden bij de aanbieder (Sunweb). Toen moest ik bij mezelf bedenken of ik het aandurfde. Ik vond het juist zo heerlijk dat de zuurstof-verantwoordelijkheid niet meer bij mij lag. Maar de bestemming (Santorini) was zo leuk, er werd met Transavia naar toe gevlogen en de accommodatie is zo prettig gelegen dat ik de gok nam.

Gelukkig was de aanbieder goed (telefonisch) bereikbaar en werd er zeer adequaat en snel gereageerd op mijn notities bij de boeking. Sunweb denkt goed mee en ik denk dat ik het allemaal geregeld krijg.

Inmiddels heb ik besloten dat ik geen zuurstof inkoop bij Transavia, omdat ik dan meer geld kwijt ben dan als ik mijn eigen concentrator (POC) meeneem. Mochten we heel actief gaan zijn, kan ik de POC ook nog gaan gebruiken. Wel was ik verbaasd dat ik voor een concentrator huur moet betalen aan de zuurstofleverancier en dit niet vergoed wordt.

Op dit moment ligt mijn medische verklaring in de wacht bij de zuurstofleverancier en hoop ik binnenkort te weten welk apparaat ik mee krijg. Ik heb gevraagd (op jullie advies) naar de Innogen G3. Als dit bekend is, kan ik dit weer doorgeven aan Transavia. Dan heb ik, als het goed is, alleen nog een fit to fly verklaring nodig (zeven dagen voor vertrek) en is dan alles geregeld.

De reden dat ik het hier zo uitgebreid beschrijf, is dat ik merk dat meer mensen hier tegen aan lopen en ik dus niet de enige ben die niet weet waar te starten.
Het is dus een hoop geregel en overal achteraan zitten, maar dan komt het wel in orde heb ik het idee. Waarschijnlijk is het een tweede keer regelen 'appeltje-eitje'.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267