Gewoon Portugal (deel 2).

Hier dan ook het 'medische verslag' van onze vakantie.

Het vliegen met de zuurstof verliep weer goed. Ik had zelf een POC (mobiel zuurstofapparaat) meegenomen en werd nergens op de vliegvelden gecontroleerd op mijn medische bagage. Letterlijk en figuurlijk een verademing..!

Omdat het ook in Portugal vaak licht hellende wegen zijn, zette Sebastiaan me met de Peuganda zoveel mogelijk overal voor de deur af. Ook met onze dagindeling houden we rekening met mijn CF. De dag start laat door de lange verneveling met Meronem en actieve uitjes doen we niet. Het was best even balen dat ik bijvoorbeeld niet mee kon op suptour, hoewel ik het ook wel weer heel bijzonder vond dat vader en zoon dit samen gingen doen.

In week twee kwam ik wat minder prettig in mijn lijf te zitten. Ondanks dat de buitentemperatuur langzaam opkroop naar de 45 graden, had ik de rillingen over mijn lijf. Zowel overdag, maar vooral 's nachts lag ik te rillen als een gek en te zweten als een otter.
Omdat het na twee dagen nog niet over was en ik de afspraak met mijn arts heb dat ik altijd moet bellen bij koorts en het op dat moment vrijdag was, besloten we toch even met het Haga contact op te nemen.

De arts wilde dat ik direct met Ciproxin (orale kuur) zou gaan beginnen. Nu had ik een reserve kuur Kleanprep (laxeermiddel) en Cyklokapron (bij longbloedingen) mee, maar geen Ciproxin...
Vanuit Nederland kan dit niet voorgeschreven worden en de reisleidster kon ook niks voor me betekenen.

Dus moest ik naar de Portugeze dokter. We troffen een Britse arts die helemaal enthousiast werd van de ingewikkelde casus die ze ineens voor zich had zitten. Er werden allerlei onderzoekjes gedaan en ze vond mijn amandel (jawel..) er ontstoken uitzien. Na een klein testje vond ze dat ik ook nog een andere kuur moest gebruiken en Prednison.

Einde van de vrijdagmiddag kon ik gelukkig nog overleggen met mijn ziekenhuis en besloten we (uiteraard..) dat ik alleen de Ciproxin zou gaan gebruiken.


Mijn klachten namen al snel af. En hoewel mijn eetlust nog ver te zoeken was en ademen met een buitentemperatuur van 45 graden best zwaar is, verdween de koorts! Zo fijn!!!






Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267