Gewoon Groningen en KVL- 193

Al een tijdje was het aan het kriebelen.. zou ik in de meivakantie op vakantie durven in Nederland? Ik keek regelmatig naar allerlei huisjes, maar durfde niets te boeken. Sebastiaan kon niet mee, dus ik zou samen met Vic gaan. Dat betekent ook dat ik zelf de winkels in moet voor boodschappen en mijn veilige thuis-bubbel moest verlaten.

Na lang twijfelen ging ik toch wat actiever zoeken. Op een weekje regenvakantie in de zomer na, zijn we verder niet meer weg geweest en weer een vakantie thuis zitten, vond ik voor Vic ook niet leuk. Toen ik mijn plan met hem deelde, reageerde hij zo ontroerend blij verrast, dat dit het laatste zetje was wat ik nodig had.

Dus boekte ik een midweekje in een Bed en Breakfast in de provincie Groningen waar we vorige week maandag naar toe reden. Vanuit het westen van het land is dat best een stuk rijden, dus voor de gezelligheid namen we verse broodjes rosbief mee en stopten we onderweg voor een warme witte (..!) chocolademelk bij de Starbucks. 

We genoten van een andere omgeving. Van het geweldige, comfortabele, schone en complete huisje. En hoewel bijna al onze uitjes verregenden en verwoeien, hadden we het fijn samen. We trokken Netflix leeg, sliepen samen in het grote bed en rommelden heerlijk samen aan. Kijken jullie mee?

We gingen even kort wandelen in Bourtange, een prachtig klein vestingstadje. We schuilden in de kerk tegen de regen en waaiden bijna weg bij de molen. 
Ook gingen we naar de stad Groningen. De Martinitoren moet je toch een keer gezien hebben.. Het lijkt op deze foto prachtig weer, maar niets was minder waar helaas. 
Ook reden we naar het noorden naar het plaatsje Fiemel. Hier wandelden we naar de zeehondenkijkwand.
Ook zijn er in dit plaatsje een hoop bunkers te vinden. 
Het zonnetje kwam zelfs even een uurtje door en dat was wel heel prettig!

Het was een liefdevolle B&B en we werden ontzettend goed verzorgd door de gastvrouw.
We brachten een hoop tijd door in onze luxe stoelen voor de televisie en bij het kacheltje met onze favoriete slippers natuurlijk ;). 
En iedere ochtend werd er (corona-proof) een geweldig ontbijt naar binnen gereden. 

Op de laatste dag van ons verblijf kon Sebastiaan gelukkig vanaf thuis melden dat er fantastische post voor me lag: 
Yessss! Eindelijk was de uitnodiging binnen. Direct maakte ik online een afspraak voor komende week. Wat een mooie afsluiter van een fijn midweekje weg. 




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261