Gewoon nieuwe 'kwaaltjes' en KVL -211

Drie weken geleden belde de longarts me vrij onverwacht. 'Geen paniek',  was het eerste wat hij zei. Dat leidt het gesprek gelukkig altijd prettig in. Het zal dus wel meevallen waar hij voor belt. 'Al belt hij me eigenlijk nooit, dus er zal toch wel iets aan de hand zijn', schoot er door mijn hoofd.

Het bleek dat mijn nieren weer eiwitten aan het lekken zijn. Dit betekent dat mijn nierfilters niet goed functioneren en dit kan uiteindelijk leiden tot nierschade. Dit is al eens eerder gezien in mijn urine. We zijn toen mijn 'lichte diabetes' gaan behandelen en ik startte met een bloeddrukverlager. Hoewel alles onder controle leek en de waarden verbeterden, bleek het nu toch weer niet goed te zijn. Dus moest de bloeddrukverlager verhoogd worden. 

Dat ging niet zonder slag of stoot. Ik werd er helemaal 'wausie' van in mijn hoofd. Inmiddels is dat gelukkig wat weg getrokken en gaan we binnenkort meten hoe mijn bloeddruk en mijn urine er weer voor staan.

Een halve week geleden belde de longarts me opnieuw onverwachts. Ik ging net de Hema in om een staafmixer te kopen 😉. Hij wilde het even hebben over mijn te lage HB. Ook deze info was nieuw voor mij. In de afgelopen jaren is mijn HB steeds iets lager geworden, waardoor er nu over wordt gesproken dat ik bloedarmoede heb. We gaan nu eerst proberen om dit met ijzerpillen op te lossen. Helaas kan de bijwerking van ijzerpillen obstipatie zijn, net nu ik zo lekker mijn buik op orde heb. 

Ondanks mijn stabiliteit de laatste jaren (waar ik heel erg dankbaar voor ben), blijft het dus best af en toe wat rommelen hier en daar en is het nooit saai. Anderzijds is het fijn dat ik zo goed gemonitord wordt en dat we vroegtijdig kunnen ingrijpen op de kwaaltjes om erger te voorkomen. 




Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267