Gewoon een nieuw jaar en KVL -252

Terwijl het nieuwe jaar alweer twee weken bezig is, was op mijn weblog het nieuwe jaar nog niet gestart. 

We hebben gezellige feestdagen gehad en genoten van de vrije dagen met elkaar. Sebastiaan had een flinke verkoudheid te pakken en tijdens de jaarwisseling was ik (ondanks het afstand houden en elkaar niet op de mond zoenen) toch ook de 'sjaak'. Het werd een hoop gekuch, gesnotter en weinig slaap, maar gelukkig geen koorts. 

De eerste week van januari mocht ik me direct weer melden in het Haga, bij de mammografie dit keer. Gelukkig liet de verpleegkundige direct na afloop weten dat de foto wat haar betreft er hetzelfde uitzag als het vorige jaar, maar dat de radioloog (uiteraard) nog de eindbeoordeling zou doen. 

Afgelopen week moest ik dus weer naar het Haga voor de uitslag door de chirurg. Die bevestigde gelukkig dat de borstfoto er goed uitzag en we spraken af elkaar in januari 2024 opnieuw te zien. 

Ondertussen was ik er inmiddels achter gekomen dat mijn longfunctie wel te lijden heeft gehad onder mijn verkoudheid. Ik blaas sinds een jaar zeer regelmatig op een 'thuis-meter'. Hierdoor is goed zichtbaar wat de Kaftrio voor me doet, maar ook wat er dus gebeurd als ik een op het oog onschuldig verkoudheidje te pakken krijg:


Bij de zwarte pijl was het de eerste keer (een maand na de start) dat ik blies mét Kaftrio. Je ziet dus dat ik sindsdien voor mijn doen 'stabiel hoog' blaas. De laatste groene bolletjes op de rand van de grafiek rechts zijn mijn pogingen van afgelopen week. 

Het is altijd lastig wanneer het noodzakelijk is om te overleggen met het CF-team, maar ik vond in dit geval de 'vrije val' best flink. Ik leverde dus voor de zekerheid een sputumkweek in afgelopen week en ga nu monitoren wat de longfunctie doet. Het hoesten en sputum neemt nu wel weer af, dus ik hoop dat mijn longfunctie er weer snel achteraan gaat, terug de hoogte in. 

Na afloop van mijn bezoek aan het ziekenhuis reed ik door naar het strand. Even een stuk wandelen om de beweging er in te houden, mijn hoofd leeg te waaien, wat zonnestralen te vangen, een aantal geocaches te zoeken en de liefde te zien.

Ook volgende week ben ik weer in het Haga, de derde keer al van dit frisse nieuwe jaar. Naast een bezoek aan de gynaecoloog (daarover een andere keer meer) ga ik bij het CF-team langs voor het doospuiten van mijn PAC. Dan kunnen we direct even overleggen hoe ik er verder voor sta. 

Ik ben dus best medisch gestart met 2023, maar gelukkig over het algemeen met goede berichten. Laten we dat vooral zo houden! 🤞💜


Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267