Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261

Ieder jaar (op de 'corona-jaren' na) doet onze sportschool mee aan de actie Let's move for a better world. Dit wordt wereldwijd georganiseerd door Technogym. Het is de bedoeling dat sporters dan zoveel mogelijk bewegen om geld op te halen voor een goed doel. 

Mijn sportschool koos er dit jaar voor om geld op te halen voor Stichting Taai. Stichting Taai is een 'Rotterdamse club' die haar oorsprong heeft in het dorp waar ik woon. Ze zijn verbonden aan het Erasmus MC en halen sinds drie jaar veel geld op voor wetenschappelijk onderzoek naar taaislijmziekte. 

De sportschool vroeg of ik ambassadeur wilde zijn voor deze actie. Daar hoefde ik uiteraard niet lang over na te denken. Het is goed om een gezicht te hebben bij een actie en dan ook nog een gezicht dat al meer dan tien jaar in je eigen sportschool sport. Dus namen we een filmpje op voor de 'socials' en schreef ik uiteraard ook mezelf in voor de challenge die op 14 maart begon. 

In de sportschool verschenen grote banners van Stichting Taai. En gek genoeg werd dat toch ietwat confronterend. 

Er was geen ontkomen meer aan. Bij binnenkomst lagen de foldertjes over CF, bij de trap naar de fitnessruimte stond een grote banner van Taai en ook tijdens het sporten las ik 'dat CF te genezen moest zijn'. 
Hoe zichtbaar ik ook ben met mijn zuurstoffles en gehoest, het voelde opeens niet meer alsof ik anoniem aan het sporten was. 😂 Ik snap dat deze kronkel in mijn hoofd niet klopt, zeker als ik zelfs meedoe aan een promo-filmpje. Maar het voelde toch wat gek en anders dan normaal. 

Bewegingen worden gemeten in moves, maar al snel merkte ik dat ook weer niet alle bewegingen mee telden voor de challenge. Groepslessen telden niet mee, maar soms werden ook fietsritten niet mee geteld. Of kreeg ik op de heenweg de helft minder moves dan op de terugweg. Ik had werkelijk geen idee waar het aan lag en ook de sportschool begreep het niet helemaal. Toen ik in de gaten kreeg dat ik in de top 10 stond, kreeg ik natuurlijk weer de kolder in mijn kop.

Hoe gaaf zou het zijn als iemand met taaislijmziekte eerste zou worden in de challenge voor Taai???

Dus schroefde ik het hele schema nog even lekker omhoog. Er waren ochtenden dat ik in de sportschool was en dan 's middags nog kilometers ging fietsen. Alles voor de moves! 
Langzaam kroop ik naar plaatsje drie totdat ik nog maar één man voor me had. Ik kwam er achter dat deze man iedere ochtend heel vroeg trainde en wist inmiddels ook wie het was. Ik maakte er een hele studie van (...); checkte iedere ochtend hoeveel moves hij had gemaakt en hoeveel moves ik dan dus minimaal die dag moest gaan halen. Op zaterdag bleek hij een rustdag te hebben en haalde ik hem eindelijk in. Vervolgens werd het 'stuivertje wisselen', totdat afgelopen woensdag mijn voorsprong zo groot was, dat ik eigenlijk niet meer kon verliezen. 😌

Gisteren maakte ik mijn laatste moves en werd ik de winnares van de challenge voor Stichting Taai; hoe cool is dat?!! 😄

Waarschijnlijk ben ik de enige die zo gefixeerd was op deze hele challenge en heerlijk over haar eigen grenzen is gegaan. De nummer twee heeft waarschijnlijk geen enkel idee gehad dat ik er zo achteraan zat... 😜

Ik heb, ondanks mijn taaislijmziekte, 182 deelnemers verslagen. 
Naast de enorme eer, levert het winnen van deze uitdaging mij ook een jaar gratis sporten op. 💜



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267