woensdag 14 september 2011

Tava-niet!

Twee weken geleden was ik in het ziekenhuis en waren de controles (onder invloed van de extra kuren floxapen en ciproxin) redelijk (tot) goed. Met de arts werd, zoals ik al eerder schreef, besloten om er nog een kuur van drie weken achteraan te plakken. Dit werd Tavanic en daar startte ik de tweede dag in september mee. Inmiddels ben ik twee weken verder en eigenlijk ben ik er niet blijer van geworden.

Ik heb weer dagelijks verhoging, hoest veel, geef meer en vies sputum op, geef hierdoor ook weer wat vaker over en ben binnen twee weken alweer twee kilo afgevallen. Hahahaha; eigenlijk is alleen dat laatste goed nieuws met al die vetreserves die ik inmiddels had opgebouwd ;).
Navraag naar mijn laatste sputumkweek liet een zelfde beeld (en bacteriën) als normaal zien. Ik heb daarbij als mededeling laten weten aan het ziekenhuis hoe het nu met me gaat en ook aangegeven dat ik begrijp dat ik de resultaten van deze kuur gewoon af moet wachten. Ik mag morgen mailen als het beeld niet verder verbeterd, maar ik geloof dat ik nog liever even eigenwijs ben. Laat ik de kuur nog maar heel even de kans geven, begin volgende week laat ik het hen weten als het zo blijft.

Met een paar paracetamolletjes per dag kom ik namelijk de dag best goed door. En even wat rust en geen gezeur over mijn gezondheid is me nu ook wat waard. Nee, ik steek nog net niet mijn kop in het zand, maar haal mijn koppie gewoon pas maandag weer omhoog....

Tavanic? Ik zeg: Tava-niet!

6 opmerkingen:

  1. balen meid!!
    Hopelijk knap je snel wat op!!!

    xx sam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè jakkie ; dat schiet allemaal niet op.Bij mij doet Tava-niet ineens in die 3e week dingen die je niet meer had verwacht dus wie weet als jij maandag je koppie weer omhoog steekt....
    Succes !

    groetjes,Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend zeg, begrijp heel goed dat je even geen gedoe wilt en je koppie bijna in het zand steekt (ben ik ook heel goed in). Ik hoop voor je dat de Tavanic toch nog wat doet. En dat vieze sputum kan juist door de tavanic losgekomen zijn toch? Dat heb ik vaak met kuurtjes dat er echt vieze ouwe zooi uitkomt.
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Tamara, niet te lang wachten hoor!! Wees zuinig op je longetjes en je lichaam! Als de vorige antibiotica net niet het juiste resultaat gaven en Tavanic voor jou al helemaal niet.. infuuskuurtje

    Beterschap Claudia D.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bluh! Wat vervelend, Mara! Ik heb geen ervaring met Tavanic. Heel veel sterkte.
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He Inge, lees de intro nog eens goed. No names, you know......................

    BeantwoordenVerwijderen