Gewoon verder.

Het verhaal gaat dus verder.
Ik ga verder.

Al eerder schreef ik er over (Gewoon een ziekenhuis). Het idee om over te stappen naar een ander ziekenhuis.

Het afgelopen jaar heeft in het teken gestaan van het maken van (noodgedwongen) keuzes in het belang van mijn fysieke zijn. Eén keus had ik echter nog steeds niet gemaakt: blijf ik in het AZU of niet? Chicken als ik ben, stelde ik deze keuze voortdurend uit.

Nu het fysiek een soort van rustig is en alle belangrijke keuzes worden gemaakt, wilde ik ook hier eens vaart achter zetten. Echter wel zonder mezelf enige druk op te leggen.

Dus ging ik in september eerst kennismaken in het Haga. Ik sprak met een ontzettend leuke, betrokken nurse practioner. Maar wist desondanks na afloop niet goed wat ik wilde. Ik liet het bezinken, week na week. Om vervolgens te besluiten ook eens in het EMC te gaan praten.

Daar was ik twee weken geleden voor een kennismakingsgesprek. De arts sprak mij enorm aan; eerlijk, betrokken en sympathiek. Echter het EMC zelf en vooral de nurse practioner pasten niet bij mij. Terwijl ik daar zat voor het gesprek, overviel me vooral het gevoel; 'ik ga naar het Haga'.

Na alles te hebben laten bezinken, voors en tegens te hebben afgewogen, is dat dus het besluit geworden. Ik ga naar het CF-centrum in het Haga.
Vorige week heb ik dus het AZU op de hoogte gesteld, waar gelukkig positief werd gereageerd.

Zoals het er naar uitziet heb ik ergens in december de eerste afspraak met mijn nieuwe arts. Nee, niet dokter H.H., maar zijn mannelijke collega wordt mijn nieuwe longarts. Ik ben benieuwd en vindt het natuurlijk ook heel spannend. Ik zie het met alle vertrouwen tegemoet!

Reacties

  1. Ik loop al vanaf den beginne in het HAga en ben altijd erg tevreden. De dames cf verpleegkundige zijn geweldig en de artsen ook.
    Hoop natuurlijk dat jer zo min mogelijk heen hoeft maar je bent er in goede handen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk ben je straks tevreden in het HAga ziekenhuis. Ik merk dat het belangrijk is dat de communicatie en band met het CFteam goed is. Is het HAga ziekenhuis dichterbij of juist verder weg?
    Gaat alles verder nog steeds goed?

    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een knoop doorgehakt. Je bent goed bezig hoor. Ik kan je niets vertellen over het Haga, alleen over de locatie. Mijn oma woonde er tegen over, wanneer ze er in lag kon ze ook altijd haar eigen huis bekijken. Ik hoop dat je er fijne behandelaars zult hebben.

    Liefs Irene van de Hoef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van je dat je wezen shoppen bent en op je gevoel afgaat, dan kan het alleen maar goedkomen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goeie keus , denk ik ! Dan krijg je dr H,opgeleid door Dr HH.Dat is echt een schatje,vind ik.Maak wel eens gebruik van hem als HH afwezig is.In plaats van "gewoon verder" had je deze blog ook "gewoon dichterbij" kunnen noemen ; of ben je dat de volgende keer van plan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed van je dat je verder bent gaan kijken. Als het Haga wat dichterbij was geweest was ik allang over gegaan. Niet dat ik heel erg ontevreden ben over het CF-team van het umcg. Maar ik merk aan alles dat het Haga gewoon verder is. "Wij" in het noorden blijven vaak in veel dingen achter en dat vind ik eeuwig zonde en eigenlijk ook niet nodig.
    Veel succes met je overstap meid.

    Kus van Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261