Gewoon mijn herder.

Op de school van Vic waren uiteraard ook allerlei kerstactiviteiten. Dit jaar had juf bedacht om het kerstspel na te spelen in de kerk. Kleuters die mee wilden doen, mochten zich melden. En zo kwam het dat Vic herder wilde zijn.

Dagen voorafgaand aan de woensdag hoorde ik al allerlei nieuwe kerstliedjes voorbij komen. We zochten een prachtige, dikke stok voor de herder en spraken met zijn vriendje, die ook herder was, af wat de jongens aan zouden doen.

Gisteren was de grote dag! In een prachtige oude kerk in ons dorp, werd een kerkdienst gehouden. De kleutertjes die meededen mochten plaatsnemen voor het altaar. Daar zaten ze; Josef, Maria, een ezel, schaapjes, een heleboel engeltjes en twee herders :).
Het kerstspel was geweldig en deze moeder liet een traan, meerdere zelfs.

Naast dat het fantastisch en ontroerend is om ons vijfjarig kind als herder in de kerk te zien, geeft natuurlijk mijn situatie het geheel een extra sausje. Een half jaar geleden kreeg ik te horen dat ik naast Cystic Fibrosis, kanker heb. Ik wist toen niet of ik er überhaupt bij zou zijn met de kerst.
En nu was ik er gewoon.
In de kerk.
Bij mijn zoon, de herder!

's Avonds vond het kerstdiner plaats. En omdat ik dit jaar klassenmoeder ben, werd ik uitgenodigd om mee te eten met de kleuterklas van Vic. Eerst vroeg ik hem of hij het leuk zou vinden als ik er bij zou zijn. Zijn gezichtje lichtte op.
Hij stelde wel één voorwaarde.

Hij wilde mijn kleding uitzoeken.
Hahahaha!
Dat mocht natuurlijk.

Hij wilde graag dat ik iets met sterretjes droeg en gelukkig had ik nog zoiets in mijn kast. En er moest een grote bloem in mijn haar, want dat vindt hij zo mooi.

Ik at met de kleutertjes. Nouja...at? Ik zat erbij en keek ernaar.
En GENOOT! Optimaal. Zoals ik de hele dag al deed.

Want hoewel ik snap dat sommigen dit soort genieten misschien burgerlijk of kneuterig vinden, is er voor mij één ding al jaren duidelijk. Eén ding waarvan ik hoop dat iedereen het kan:

HET GROTE GENIETEN ZIT IN KLEINE DINGEN!

Reacties

  1. Wat zijn jullie toch mooie mensen!! Blijf genieten!

    Ook in 2014 hoop ik weer veel moois van je te leren en te genieten van jouw mooie woorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fashion Herder Vic. Wie daar niet van kan genieten is van steen.
    Intens fijn Mara, dat wat een half jaar geleden onmogelijk en zo onbereikbaar leek er nu toch zomaar was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk!!

    fijne feestdagen 'Mara' met je gezin

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven zusje! Ook ik raak ontroerd hoor als mijn dochter zingen en droom-engel zijn tijdens de kerstviering! zusje, wat ben je toch een dappere, sterke vrouw! Ik hoop dat 2014 jou wat meer rust zal geven en nog meer geluks-momentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig meid. Ik kan me voorstellen dat je hier intens van geniet.

    Ik wens jou een super 2014 toe en vooral heel veel gezondheid.

    Kus.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261