Gewoon halverwege.

Inmiddels zit ik dertien dagen aangekoppeld en heb ik gelukkig weer baat bij deze kuur!
Eigenlijk na een dag of vijf, zes kuren merkte ik al wat eerste positieve resultaten; mijn koorts bleef uit en langzaam aan is nu ook mijn sputum weer flink afgenomen en adem ik weer stukken rustiger.

Vanochtend had ik de eerste controle, sinds de kuur, bij mijn longarts.
Precies twee weken geleden blies ik een FEV1 van 1.53 (56%). De eerste poging was vier procentpunten beter, maar er zat me veel sputum in de weg. Uiteindelijk blies ik een FEV1 van 1.79 (66%).
Superrrrrrr!
De kuur doet dus duidelijk weer wat voor me en was dus ook echt wel even nodig!

We hebben nog gesproken over de 'vrije val' die ik zo plotseling kan maken. Ook de koorts die ik altijd laat zien bij een infectie blijft opvallend. Maar echt goed duiden, kunnen we het niet. Het wordt wel vaker gezien, met name bij CF-vrouwen begreep ik. Gelukkig kom ik vooralsnog ook nog steeds terug uit mijn 'vrije val', maar het zou ook fijn zijn als ik nog wat langer stabiel kan blijven.
Dus zoeken we verder. Er staat nog een uitgebreid onderzoek uit naar de schimmel en we hebben over een andere vernevel-medicatie gesproken.

Volgende week mag ik terug komen en kijken we hoe het met me gaat. Ik ga er van uit dat ik dan ook afgekoppeld ga worden. Na het prikken van mijn (tobra-)spiegel reed ik moe en voldaan naar huis.
Thuis dook ik direct op de bank en werd ruim twee uur later wakker door de telefoon die ging. Het leven kost nog best een beetje boel energie momenteel..

Maar hee.., ik zit in de lift! Op naar boven!!

Reacties

  1. Gelukkig, het gaat weer de goede kant op, dat is heel fijn!
    Hoop voor je dat het volgende week weer klaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer in een stijgende lijn zit. Logisch dat je energie nog niet op peil is. Lekker rustig aan doen, zover dat kan met je kleine grote man

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk weer een stijgende lijn en halverwege dan kun je weer beginnen met aftellen..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261