Gewoon de kracht van liefde -1

Vijf hartjes door vijf harten geschonken.

Toen ik borstkanker kreeg, kon ik me soms alleen voelen. Eenzaam met mijn verdriet. En hoe lief iedereen ook voor me is en hoe zeer iedereen ook met me mee leefde, was het soms erg veel en erg zwaar om een leven met CF en kanker aan te gaan.

Allerliefste E en haar gezin stuurden mij vanaf dag één een foto van een hartje over de Whats app. En tot op heden hebben zij dat iedere dag gedaan. Ik heb inmiddels al meer dan 700 hartjes mogen ontvangen. Iedere dag weer is het een verrassing wat er binnenkomt en iedere dag weer weet ik dat ze even aan mij denken. Soms is het niet nodig om oeverloos te praten over hoe het gaat, maar is het wel heel fijn dat je weet dat er aan je gedacht wordt.

Ik vind het zo bijzonder dat allerliefste E dit doet. Dat ze iedere dag de moeite neemt om mij een beetje liefde te sturen, want dat is wat ze hier mee doet. Iedere dag voel ik de band die we hebben, iedere dag weet ik dat ze aan me denkt. Haar hele gezin helpt mee en inmiddels krijgt ze zelfs van vrienden en familie hartjes binnen om aan mij te sturen. Hoe speciaal!

Wat ik hier van geleerd heb is dat er altijd liefde om je heen is. Je hoeft het alleen maar te zien om het vast te kunnen houden. Er is namelijk altijd liefde, altijd. En op de golven van de liefde kun je verder.

Ik ben er van overtuigd dat als je de liefde ziet, het vanzelf naar je toe komt. Want geloof me; er is meer liefde dan je denkt. Maar liefde kun je alleen ontvangen als je het ziet.

Soms krijg ik een heel letterlijk hartje toegezonden maar er zijn talloze prachtige voorbeelden van hartjes die je alleen ziet als je goed kijkt.

Inmiddels is het voor Vic en mij ook een sport geworden om hartjes te zoeken en te fotograferen. En die zie je veel vaker dan je denkt:

Omdat ik denk dat er heel veel mensen zijn die wel een beetje liefde kunnen gebruiken, heb ik me voorgenomen om vanaf nu ieder weekeind wat liefde met jullie te delen. Eén keer per week zal ik een foto plaatsen van een hartje. Want de kracht van liefde is bijzonder!


Reacties

  1. Geweldig initiatief, ik ❤ er enorm van en off course wens ik jou alle ❤tjes van de wereld toe. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontroerend blogje, ik moet er van huilen.
    Lieve Mara, ik stuur jou ook een hartje, with love.
    Je bent ongelooflijk dapper en positief.
    Liefs van Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie blog! Ik heb mijn hele leven al iets met hartjes. ❤️❤️❤️
    Super dat iedereen jou zoveel liefde en steun geeft!
    xx Gwen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267