Gewoon de kracht van liefde -69

Vorig jaar miste ik tot mijn grote verdriet een hoop belangrijke feesten. De zeven weken opname in het Haga hakte niet alleen op mij in, maar vooral ook op mijn gezin; het mannetje dat mij miste op belangrijke momenten.

Zo was ik er niet met Halloween. Voor hem is dit wel het grootste feest van het jaar. De tuin wordt versierd, hoe enger hoe beter en 's avonds gaan we al bibberend de huizen langs waarbij de één het nog gekker (grafstenen met de namen van eigen kinderen) dan de ander (liggend in een lijkenkist) maakt.

Maar dit jaar was ik er bij! We kochten een geweldig pak voor het ventje:
Ik genoot!
Domweg van het zijn.
Dankbaar.

Het maakte ook wel weer heel zichtbaar hoe ik er vorig jaar juist niet bij was ('weet je nog mama, vorig jaar..... oh nee, toen was jij er niet bij.'). Evenals met de intocht die ik miste vorig jaar.

Mooi is dan wel weer dat Vic mooie herinneringen heeft aan het feit dat we in het Haga-restaurant Sinterklaas-kleurplaten gingen kleuren samen met Sintliedjes op de achtergrond. 'Dat vond ik zo gezellig, mama'.

Maar dit jaar zaten we voor de televisie en zong ik mee en zag ik Sinterklaas voet aan wal zetten in Maassluis om vervolgens in ons dorp ook Sinterklaas binnen te halen. Wat heerlijk en wat fijn dat ik er bij ben!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261