Gewoon k-k-k-koud en de kracht van liefde - 67

Sinds mijn laatste opname merk ik dat ik het vaak erg koud heb en nu de zomer voorbij is, lijkt dit alleen maar erger te worden.

Het begint vaak in mijn vingertoppen en tenen en trekt vervolgens door mijn hele lijf. Dikke vesten en fleecedekentjes helpen alleen zolang ik op de bank blijf zitten. Maar daar kan ik helaas ook niet de hele dag bivakkeren. Mijn saturatie is tijdens het sporten nauwelijks meer te meten door mijn koude vingertoppen. En het feit dat ik tijdens de training drie liter zuurstof gebruik, maakt me ook niet warmer.
Middeltjes als thee en warme kruiken zijn leuk zolang ik niks doe, maar geven op lange termijn geen resultaat. Een paracetamol (of twee) zorgt er wel voor dat ik het weer warm krijg.

Vorige week was ik in het Haga (stabiel geblazen gelukkig!) en besprak ik het met mijn arts. Hij herkent het niet als specifieke CF-gerelateerde klacht maar het kan wel een ziekte-gerelateerde klacht zijn. Ook het vele medicijngebruik (met al haar bijwerkingen) kan hiertoe bijdragen of bijvoorbeeld één of ander ingewikkeld verhaal met citokionen in het bloed. :-S

Ik ben heel benieuwd of anderen het herkennen en oplossingen weten? Wie heeft de gouden tip?

Een beetje warmte is altijd welkom..., letterlijk en figuurlijk!

Reacties

  1. Wat super irritant! Ik herken het een beetje, af en toe ook last van maar geen gouden tip helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan het te maken hebben met de griepprik die je onlangs kreeg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee het duurt al veel langer helaas. Zelfs hoogzomer wel eens last van maar wel stukken minder dan nu.
      Andere opties vai twitter; mijn gewicht (maar bmi is nog prima, wel wat afgevallen afgelopen jaar), of hb (maar bloeduitslagen zijn goed)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267