Gewoon goede berichten en de kracht van liefde - 97

Inmiddels is het alweer mei. De dagen vliegen hier voorbij en ik word in beslag genomen door het alledaagse leven. Dat is een goed teken!

Rust op mijn weblog, betekent vaak ook rust in mijn leven/ fysieke gezondheid.
Echter eigenlijk wil ik ook de leuke dingen met jullie blijven delen. De dingen waar ik blij van wordt. De dingen die goed gaan:

Ding één:
Zo is er pas geleden besloten dat ik voorlopig even ga stoppen met insuline spuiten...! De laatste maanden kreeg ik steeds hypo's na het sporten, dat was ontzettend vervelend. We besloten dan ook om zes dagen lang een glucosetest te doen. Hieruit bleek dat insuline op dit moment eigenlijk even niet nodig is. Wat een heerlijkheid.
Ik spoot alleen langdurige insuline in de ochtend, maar mag hier nu mee stoppen. Hoe dit precies kan of zit, weet ik eigenlijk niet. Binnenkort eens uitvragen bij mijn arts.

Ding twee:
Ik ben de afgelopen maanden vier kilo aangekomen! Ik zat al bijna twee jaar op hetzelfde gewicht. Niet een heel slecht gewicht, maar het kon beter. Wat ik ook at of deed, de kilo's kwamen er maar niet aan.
Opeens bleven de kilo's weer plakken en heb ik zelfs de drinkvoeding naar zolder verbannen.
Het is een goed teken dat het nu is blijven plakken. Blijkbaar verbruikt mijn lichaam de calorieën niet meer alleen om mij op gang te houden, maar is er zelfs over om te blijven plakken. Het voelt als mooie 'reserve-kilo's' die ik weer kwijt kan raken in mindere periodes.

Ding drie:
De griepepidemie lijkt ons huis te zijn voorbij gegaan. Ik hoorde gisteren op de radio dat de epidemie na twintig weken eindelijk voorbij is. Ik durf nog niet te juichen, niet te hard. Ik weet dat er een hoop CF-collegae ontzettend veel last hebben gehad van deze griep. Het zou geweldig zijn als deze gewoon passeert.

Het is heerlijk dat het leven nu gewoon 'even gaat zoals het gaat'. Ik weet niet wat nu de gouden formule is, maar blijkbaar werkt het even voor nu. Natuurlijk heb ik nog steeds mindere dagen, flinke hoestbuien en mijn 'dingetjes'. Maar het loopt.
Dit soort periodes geeft weer even vertrouwen en energie. En daar ben ik oprecht dankbaar voor.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267