Gewoon iets tofs geLEERd en de kracht van liefde -113

Voor mijn veertigste verjaardag vroeg ik aan mijn schoonmoeder 'iets leuks om samen te doen' cadeau. Ze bedacht dat we samen een leren tas gingen maken, hoe leuk!

Gisteren reden we dan ook samen richting Zierikzee om bij Mien Design aan de slag te gaan met onze eigen tas. Wat werd het een geweldige dag.

We begonnen met het uitzoeken van ons leer. Zo veel mooie lappen hingen er; zou ik kiezen voor een soepele of een stugge? Suede of toch gewoon leer? En nog lastiger; welke kleur?
Na lang wikken en wegen koos ik voor een uitgesproken leer.

Er was een hoop te meten en uit te denken. De eerste keer het mes in het leer zetten, was behoorlijk spannend.

Na nog meer meten, uittekenen en plakken en een heerlijke lunch, moesten we achter de leer naaimachine. Nog nooit van mijn leven had ik uberhaupt een naaimachine gebruikt, dus dat was best even spannend.


Maar het lukte! Ik zat te gieren achter de machine als deze weer op hol sloeg. Maar ongemerkt zat ik toch hele mooie rechte stukken te naaien. Maakte ik een binnenzakje en zette ik een rits in de tas. 
Mijn hengels wilde ik vast maken met studs.
En na zeven uur hard werken en dubbel zo veel plezier, gingen we beiden met een prachtig, eigengemaakte tas naar huis. 
Als klein detail hingen we aan onze tas nog een stukje 'kracht van liefde', want ook dat is letterlijk en figuurlijk voldoende te vinden bij Mien Design.

Dus mocht je nog een geweldige leuke workshop zoeken met een prachtig aandenken, is dit absoluut een aanrader!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267