Gewoon Haga-bezoekjes en KVL -257

Afgelopen weken mocht ik me dus twee keer weer melden in het Haga. Het eerste bezoekje bracht me naar de gynaecoloog voor mijn waterecho. Na een vooraf-date met een cyster-op-afstand in de espressobar, begaf ik me met zwembril naar de gynaecoloog. Dikke pret hadden we er van tevoren over gehad. 

De gynaecoloog kon het grapje gelukkig ook waarderen. Bij het maken van een waterecho, wordt er water in de baarmoeder gespoten waardoor er meer kleurnuances zichtbaar zijn. Het is geen prettig onderzoek maar het was inderdaad beter te doen dan de mini-curettage. 

De uitslag was goed. De poliep die er zou zitten, zat er niet. 😃 Voorlopig ben ik dus klaar bij de gynaecoloog. Mochten er nog weer gekke dingen gebeuren op menstruatiegebied, moet ik weer terugkomen. Vanwege mijn (hormonale) kankerverleden kunnen we niet voorzichtig genoeg zijn. 

Afgelopen week was mijn drie-maanden-controle op de longpoli. De vorige keer had ik opeens uitmuntend geblazen. Thuis lukte het me daarna nooit meer om het te blazen en ook tijdens deze controle kwam ik er niet aan. Mijn longfunctie zit dus nog steeds op hetzelfde niveau als voor Kaftrio. Die zes procentpunten winst waren zo weg gevlogen...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verbaasd was. Het voelde tijdens mijn vorige bezoek ook meer als een 'lucky shot' dat ik toevallig wel twee keer achter elkaar blies. Ik heb nu eenmaal maar één actieve long, dus heel veel meer ruimte is er domweg niet. Gezien de score die ik toen blies, zit het er blijkbaar wel ergens nog in, maar ik weet niet hoe ik het effectief gebruiken moet. 

We spraken het één en ander door. Ik legde hem uit dat Kaftrio voor mij niet levens veranderend is, maar dat ik wel vind dat alles gewoon net wat makkelijker gaat. Zoals ik hier al eerder schreef heb ik meer energie, hoest ik 's nachts minder (en rust dus ook beter uit), heb ik minder hoestbuien overdag en kan ik het met trainen langer volhouden. Maar het is nu ook wel duidelijk dat ik geen longfunctie-toename heb, vies en dik sputum zal blijven houden, zal blijven hoesten en zuurstof moet blijven gebruiken tijdens het sporten. Ik ben heel dankbaar dat de vervelende bijwerkingen (vooralsnog?) uitblijven!

Tevreden ging ik dus weer richting huis. Als het een beetje meezit, hoef ik de komende weken even niet meer naar het ziekenhuis. 🤞🤞🤞



Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267