Gewoon een oraal kuurtje en KVL -281

Eind augustus mocht ik weer voor een controle naar de longpoli. Wat me thuis bij het wekelijkse blazen ook al was opgevallen; ik blies het net niet lekker weg. Het was niet een zorgelijke score maar wel significant lager dan de laatste keer.

Dus is mijn sputum nu uitgezet bij de microbioloog. De microbioloog gaat checken of ik nog wel het goede antibioticum vernevel. We vermoeden beiden dat daar het probleem zit. Omdat de kweek best even uit moet staan en mijn longarts in deze periode op vakantie is, hoor ik begin oktober pas meer.

Ik mocht ook overleggen met een collega van hem, maar ik schakel toch liever samen. Echter na twee weken blies ik thuis nog niet beter en dan schiet langzaam de stress er een klein beetje in. Steek ik niet te veel mijn kop in het zand door tot oktober te wachten? 

Een mailtje naar ons lieve CF-team bood uitkomst. Ik kreeg een oraal kuurtje voorgeschreven en ik hoop dat dit een eerste zetje weer in de goede richting gaat zijn. Er zijn geen alarmbellen, het kan ook gewoon even een dipje zijn, maar 'better safe than sorry'. 

Aanstaande zaterdag ga ik gewoon de Pink Ribbon wandeling lopen. Het ontroert me iedere keer weer hoeveel mensen mij willen sponsoren. Dank jullie wel daarvoor!💏



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon vliegen!

Gewoon alweer december en KVL -271

Gewoon tien jaar en KVL -268