Gewoon kindertekeningen.

Het analyseren van kindertekeningen.., het behoorde bij mijn vak.

Nu maakt mijn kind zelf graag en vaak tekeningen. En zonder ze te willen analyseren, hier wat tekeningen van dit schooljaar:

Ze begonnen de eerste schooldag van groep drie met een blik in de spiegel :).
Vanaf de tweede schoolweek kwam hij een paar dagen achter elkaar thuis met oorlogstekeningen. Hoewel ik het onderwerp niet heel vrolijk vindt, is het knap hoe gedetailleerd hij het getekend heeft en zijn het gelukkig wel heel blije soldaten ;).
De laatste week van september gingen ze met de klas een nachtje op kamp. Inderdaad met een dubbeldekker naar een scoutinghuis in de buurt. Het mannetje zei achteraf dat hij wel erg getwijfeld had waar hij moest gaan zitten. 'Als je bovenin zit en de bus valt om, val je harder. Maar als je onderin zit en het dak valt naar beneden valt iedereen bovenop je', zo was zijn redenatie.
Ik had helaas weer een weekje last van een 'stomme buik' en lag een dag op bed. Na het weekeind kwam hij direct met deze tekening thuis. Mama boven op bed (...), papa beneden bezig met het eten. Ook tekende hij zichzelf hockeyend buiten en zijn vriendje op de schommel. (Maar omdat hun namen er boven staan, heb ik dat gedeelte van de tekening op de foto weg gelaten.)

Ik geniet van al zijn werkjes. Inmiddels ben ik begonnen als leesmoeder ('flitsmoeder'). Zo leuk om te zien hoe hij zich beweegt binnen school, steeds beter gaat lezen en weer zijn weg vindt in zijn nieuwe klas.

Het is zo bijzonder om te zien hoe ons kind zich ontwikkelt en ik ben dolblij dat ik voldoende energie heb om er met mijn volle aandacht bij te zijn!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267