Gewoon nog even door!

Toen ik twee weken geleden begon aan deze kuur zei ik heel dapper dat ik twee weekjes zou gaan kuren en er van uit ging dat ik op 25 juni (vandaag!) zo goed zou blazen dat ik afgekoppeld zou mogen worden. Naarmate echter de kuur vorderde, merkte ik ook steeds meer dat ik 'er nog niet helemaal was'.

Ja; de koorts nam inderdaad af, ik hoest gelukkig geen bloed meer op en de pijn in mijn linkerlong is nagenoeg verdwenen. Toch blijft het knagen; ik ben ontzettend moe (dat kan door allerlei zaken komen; de exacerbatie, bijwerkingen van de medicatie, de stop met sporten, ...), hoest toch nog meer sputum op dan ik zou wensen en ik voel gewoon dat ik mijn doel nog niet bereikt heb.

Vandaag mocht ik naar de longpoli alwaar ik eigenlijk best een aardige longfunctie blies. Niet ver verwijderd van mijn laatst (goed) geblazen FEV1 maar nog niet helemaal terug op niveau. Vanwege mijn verhaal en knagende gevoel, hebben we in overleg besloten dat ik gewoon de kuur van 21 dagen af ga maken. Volgende week meld ik mij weer en als er verder geen gekke dingen gebeuren, koppelen we dan de kuur af.

Ook is de afspraak dat ik het sporten weer op ga pakken. Sporten zorgt voor een betere doorbloeding, zeker in een stuk long die al ernstig beschadigd is. Als de doorbloeding in de long verbeterd door de beweging, kan de medicatie beter zijn weg vinden in dit stuk van het lichaam. Goede uitleg van de dok!

Ik heb wel geprobeerd om deze kuur af en toe Vic met de e-bike naar school te brengen in het kader van de beweging en ik ben afgelopen week één keer naar de sportschool geweest voor een minimale training, alles vergezeld van mijn heuptasje met pomp er in...
Ik werd flink op mezelf terug geworpen in de sportschool. Jeetje..., wat heb ik ingeleverd dit keer! Ik sportte op de laagste niveaus en behaalde m'n hoogste hartslagen. Poeh! Ik moet dus flink aan de bak om conditioneel fit de zomervakantie in te gaan.

Uiteraard ga ik daarvoor! Ik hoop nog optimaal te profiteren van deze laatste week kuren en zal een balans moeten zien te vinden tussen het rusten (ik blijf bijzonder moe) en het bewegen.

Op naar de zomervakantie!!!

Reacties

  1. Altijd zo balen als je conditie zo inkakt, het opbouwen duurt vele malen langer dan het kwijtraken.
    Maar jij gaat het gewoon weer oppakken, super!! Ik doe met je mee, ga morgen weer met les 1 beginnen van Evy ( voor de zoveelste keer)
    Zet hem op!! en dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi, balen dat je de derde week kuur toch nog echt nodig hebt. Ik hoop dat deze laatste week je conditie en longfunctie met stappen voorwaarts gaan zodat je straks in optimale conditie kunt genieten van je zomervakantie.
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267