De kracht van liefde -109

Social Media.
Whats app.
E-mail.

Wat een fijne manieren om met mensen in contact te komen en te blijven. Zeker in (tijden van) ziekte vind ik het extra fijn om via dit soort platforms contact met anderen te onderhouden.
Het kost veel minder energie dan iemand op bezoek te krijgen (wil ik toch het huis schoon hebben en lekkere koekjes in huis hebben) of om op bezoek te gaan.
Ik kan antwoorden wanneer ik zelf wil en wanneer ik er dus de energie voor heb. Soms kost ademen en leven al genoeg en dan zijn lange gesprekken niet eens mogelijk.

Maar natuurlijk gaat er uiteindelijk niets boven persoonlijk contact.
Met vrienden of familie aan onze eettafel zitten met een bakje koffie.
Elkaar in de ogen te kunnen kijken.
Echt contact te maken.
Elkaar vast te houden als het nodig is.

Maar ook geniet ik van post! De brievenbus hoopvol open maken. Of in het ziekenhuis uitkijken naar de dagelijkse enveloppen. Niets zo fijn als een handgeschreven envelop met een persoonlijke boodschap er in.
En hoewel er steeds minder post op de mat valt (ik vind overigens de prijzen van de postzegels ook echt achterlijk hoog geworden), probeer ik toch zelf ook kaartjes te blijven sturen.
Gewoon even wat liefde in een envelop!

Reacties

  1. Bij postzegel verzamelaars kan je nog goedkope postzegels kopen. Ik weet nog een adresje waar je voor 73ct/st zegels koop. Voorraad raakt wel op. Je kan er oneindig mee blijven frankeren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267