Gewoon de kracht van liefde -112

'Orgaandonor worden. Dat doe je voor elkaar!'

Dat is het thema van de donorweek van dit jaar. Tijdens de donorweek is er extra aandacht voor het 'donor worden'.
Op dit moment zijn 6,3 miljoen mensen geregistreerd in het donorregister. (bron: rijksoverheid.nl). Dit klinkt als veel mensen, maar dit betekent ook dat meer dan de helft zijn/haar keuze nog niet heeft vastgelegd. En daarnaast betekent een vastgelegde keuze niet direct dat men zich ook als donor heeft laten registreren.

In juli 2020 zal de nieuwe donorwet in werking treden. Iedereen die dan niet zijn of haar eigen keuze heeft laten vastleggen, wordt dan geregistreerd als 'geen bezwaar voor orgaandonatie'.

Natuurlijk hoop ik dat iedereen er voor kiest om zich als donor te laten registreren, maar 'Nee' is ook een keuze!

Taaislijmziekte verloopt progressief. En ooit zal ik misschien ook een nieuw setje longen nodig hebben. Hoe fijn zal het zijn als er dan ook longen beschikbaar zijn. Als ik een kans heb op een 'nieuw leven', als ik samen met Sebastiaan mag genieten van het opgroeien van onze zoon.

De kracht van liefde is ook het doorgeven van leven en dat werd me met de poster van dit jaar zeker duidelijk:


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267