Gewoon een nieuw jaar!

Natuurlijk wens ik jullie de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar dat voor ons ligt. Ik hoop dat alle dromen en wensen die je hebt uit mogen komen en dat vooral alles wat lief en mooi is op je pad mag komen.

Wij hebben genoten van de afgelopen dagen alhoewel de laatste en eerste dagen van het jaar voor mij helaas fysiek weer even wat zwaarder waren. Na de kerst voelde ik de welbekende vervelende kriebels in mijn buik komen. Inmiddels start ik dan direct met het ophogen van mijn laxeermiddel (Movicolon), maar ondanks de verhoging werd de buikpijn dag na dag erger. En hoewel er nog best iets in de wc-pot viel en het soms nog borrelde in mijn buik en onderbroek, werd het na een paar dagen oorverdovend stil.

Precies op 31 december stopten mijn darmen met functioneren. Inmiddels was ik door alle doorwaakte nachten ook erg moe geworden. Dus bracht ik oudjaarsdag door in bed en oudjaarsavond bij vrienden op de bank onder een dekentje. Ook nieuwjaarsdag was ik niks waard en wilde ik alleen maar in mijn bed blijven. Omdat mijn buik echt niks meer deed en steeds groter en pijnlijker werd, besloot ik zelfstandig 'grof geschut' (kleanprep) in te zetten.

Wonder boven wonder gebeurde er savonds laat een wonder en begon ik eindelijk leeg te lopen!!
Tja, het is wat genant, maar dit was wel hoe het was..

De volgende dag heb ik contact gehad met het ziekenhuis en mijn arts was het gelukkig eens met de keuzes die ik had gemaakt wat betreft het medicatie-beleid. Op dit moment bied ik mijn buik nog steeds extra veel ondersteuning met de laxeerzakjes, om er zeker van te zijn dat het ook door blijft lopen.

Als ik het op deze manier vol kan houden ben ik daar erg blij mee. Vorig jaar eindigde ik het oude jaar en startte ik het nieuwe jaar met ruim vier weken flinke buikklachten. Als ik het het vorige en dit jaar red met één week, ben ik daar reuze dankbaar voor!

Dus richt ook ik me weer vooruit. Kijk ik uit naar de komst van het voorjaar, hoop ik op de komst en resultaten van symkevi en wil ik weer volop gaan genieten van alles wat 2019 ons te bieden heeft.
Cheers!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267