Gewoon in thuisquarantaine en de kracht van liefde -143

Inmiddels zit Vic al twee weken thuis van school. Rond negen uur start hij de laptop op, geeft zijn meester een digitale handdruk en begint dan trouw aan al zijn taken.
Af en toe mag ik hem even helpen met zijn rekenopdrachten. Dan ben ik zo blij dat hij 'pas' in groep acht zit, hier komen we over het algemeen nog wel samen uit. Inmiddels videochat de meester iedere ochtend met de klas. Zo heerlijk om die totale chaos door de huiskamer te horen, maar ook om te zien hoe de meester het op- en aanpakt.
Tussen de lessen door probeert hij wat te jongleren. Van de week ging hij voor een ronde 'wc-rollen-workout.

Op maandag train ik nog steeds (uiteraard buiten!) met de fysio in het park achter ons huis. Op woensdag volg ik een online les via de sportschool in mijn woonkamer.
(Hahahaha; afschuwelijke foto... Zie mij staan als 'prima ballerina'...)
Op vrijdag train ik met Vic samen. Hij neemt dan mijn zuurstoffles achter op zijn rug en rent en wandelt dan met me mee. Zo veel respect voor ons ventje!
In het weekeind gaan we dan nog samen op de fiets weg. Kortom; we doen er alles aan om mijn en onze conditie goed genoeg te houden.

Verder brengen we de tijd door met tekenen (hij), haken (ik) en doen we ook leuke dingen als cake bakken. Ook maakten we samen mondkapjes. Hij leert weer heel nieuwe vaardigheden ;).



We komen onze tijd dus wel door. Soms zijn de dagen wat saai en missen we het 'echte' contact met anderen. Maar er zijn genoeg genietmomentjes in de dag en we vervelen ons nog niet echt. Het scheelt dat ik gewend ben om veel en regelmatig voor langere tijd thuis te leven. 

Dat neemt niet weg dat dit, net zoals voor veel anderen, een enge tijd is. Gaat het ons lukken Corona buiten de deur te houden? En mocht ik het wel krijgen; hoe gaan mijn longen daar op reageren? Soms overvalt de angst me en blijf ik piekeren over hoe het nu verder moet. 
Ik kan niks anders doen dan mijn conditie (en dus mijn weerstand) zo goed mogelijk te houden en me maximaal aan de social distance te houden. 

Iedereen veel sterkte in deze moeilijke tijden. Koester wat je hebt en hou elkaar vast.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261