Gewoon de huisarts en KVL -243

 'Eigenlijk kennen we elkaar helemaal niet'. Ik zit tegenover de man die al jaren mijn huisarts blijkt te zijn. In onze praktijk zijn er veel wisselingen geweest en dit is geloof ik al de vierde huisarts die aan ons gekoppeld is. 'U kent mijn man en zoon nog beter dan dat u mij kent', zeg ik al glimlachend.

Ik sprak de beste man voor het eerst over de telefoon toen de eerste Covid-vaccins werden gezet. Ik zat huilend met hem aan de telefoon omdat ik hoopte dat ik via hem versneld een 'Astra Zeneca' kon krijgen. Het hielp niet dat ik hem niet kende en hij mij ook niet. De gunfactor werkte dus niet. 

Voor ieder wissewasje, pijntje of gekkigheidje bel ik met het Haga. Kijk ik mijn longarts of de CF-verpleegkundige vragend aan, en wordt er direct met me meegedacht en er naar gehandeld. Maar voor mijn huidige klachten heb ik toch echt even de huisarts nodig.

'We hebben elkaar wel een keer gezien toen ik neurologisch getest moest worden, vanwege die gekke aanval'. We droegen toen nog allemaal een mondmasker dus ik had geen idee wie er achter schuil ging. 

Er blijkt een sympathieke leeftijdsgenoot achter te schuilen. We hebben het over mijn moedervlek die ik niet helemaal vertrouw. De huisarts weet het ook niet zo goed en verwijst me daarom door naar de dermatoloog. Ook mijn vragen over mijn afnemende gehoor kan hij helaas niet beantwoorden. 

Ik krijg de keuze om hiervoor naar de audicien te gaan of naar de KNO-arts. Doe mij maar liever een arts erbij! 

'Normaal ga ik altijd naar het Haga als er iets met me is, dus het is gek om nu bij u te zijn', zeg ik hem. Hij lacht en geeft toe: 'en dan stuur ik je nu weer terug naar het Haga met twee verwijzingen'. 😁

Gisteren bezocht ik reeds de dermatoloog. Er was niet direct paniek over de moedervlek, maar om alles uit te sluiten wordt deze binnenkort toch verwijderd en op kweek gezet. Een afspraak bij de KNO volgt later nog. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267