Gewoon goed spul!

Gisteren was het dan eindelijk zover: ik was aan de beurt voor de endo echoscopie. Bijzonder chagrijnig kwam ik uit bed en dat ik ook nog nuchter moest blijven, hielp niet mee aan mijn zonnige humeur...
Om twee uur moest ik mij melden in het AZU en helaas liep het uit, waardoor ik pas om drie uur naar binnen mocht.

De verpleegkundige vroeg me op de tafel te klimmen en de aardige arts vroeg of ik nog vragen had. Ik gaf aan het spannend te vinden. Ik had niet eerder een scopie in enige vorm gehad en vond het een onprettig idee dat een slang als het ware een gat zou blokkeren waar ik adem door krijg. In overleg besloten we mij wat extra zuurstof te geven en voordat ik het wist werd er al iets mijn midline ingespoten. Ik gaf aan dat ik draaierig werd in mijn hoofd, de arts vertelde dat dit pas de pijnstilling was. Vervolgens volgde het 'roesje'.

Nu zou ik graag een uitgebreid verslag willen geven van de endo echoscopie, maar tot mijn grote geluk kan ik het nauwelijks na vertellen!!! Er zijn slechts wat flarden die ik me nog herinner:
- Ik weet dat de slang er in ging (maar geen idee of ik deze vrijwillig heb doorgeslikt) en ik braakgeluiden begon te maken.
- Ik weet dat de verpleegkundige zei dat ik me moest ontspannen.
- Ik weet dat ik het niet prettig vond en het soms toch ook best wel wat pijnlijk was.
- Ik weet dat de verpleegkundige aangaf dat ik het goed deed.
- Ik weet dat de arts zei dat de slang er uit zou gaan en dat ik dit heb gevoeld.

Vervolgens werd er tegen me gezegd dat het klaar was en dat ik mocht overklimmen op een gewoon bed (dat er 'zomaar opeens' stond). Ik werd naar een klein uitslaapkamertje gebracht waar ik nog een kwartiertje heb liggen slapen. Daarna was ik klaarwakker en verheugd dat ik er zo weinig van had meegekregen. De verpleegkundige heeft overigens mijn midline verwijderd (Jippie! Weer uitgebreid douchen!)
Ik moest verplicht nog twee uur blijven wachten. Gelukkig had ik mijn iPod meegenomen en, hoewel wat later dan gepland, heb ik zoals afgesproken geluisterd naar 'De Kapitein' :D.

Medio april staat er een afspraak gepland met de MDL-arts en zullen we dit onderzoek en alle voorafgaande onderzoeken gaan bespreken. Omdat mijn buik zich rustig houdt, voel ik momenteel geen paniek.

Het was super dat de endo echoscopie, die een half uur duurde, in mijn hoofd slechts drie minuten beslaat. Om 20 uur lag ik in bed en viel in een diepe slaap tot vanochtend vroeg.
Goed spul hoor, dat dormicum!!!

Reacties

  1. Wat fijn dat het zo goed is gegaan!! Ik heb het 3x zonder roesje gedaan en nu 1x mét roesje. Ben zo blij dat ik dat 'ontdekt' heb. :-)
    Ben blij dat je er vanaf bent!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat het meeviel met je roesje erbij, gelukkig is het achter de rug en maar hopen dat alle onderzoeken ook duidelijkheid scheppen en je buikpijnvrij blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihihi, je bent dus ook blij dat er zoiets als Dormicum bestaat. Ikke ook. Ik wist lange tijd niet hoe het goedje heette, maar nu ik het weet (ik heb de naam meteen in mijn agenda geschreven) vind ik het superspul dat ik iedereen wel wil aanraden.
    'k Ben blij dat je het onderzoek gehad hebt meid en dat het je dus reuze meeviel (dankzij de D.ormicum).
    Wanneer krijg je de 'echte' uitslag??

    Liefs Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261