Gewoon Dordrecht en KVL- 181

En weer is er een week van januari voorbij. Wat ik allemaal deed naast fietsen, trainen, geocachen en wat huishoudelijke klusjes? 

Ik moest ten eerste weer langs het ziekenhuis. De oncoloog was vergeten om een bloedwaarde mee te laten prikken en wilde deze toch wel weten. Allemaal leuk en prima, maar ik blijf niet wekelijks naar het Haga rijden. Zeker als er niet echt noodzaak bij is. Dus dit keer had ik kunnen regelen dat ik mijn bloed bij de plaatselijke poli in mocht gaan leveren. Natuurlijk vind ik dit in de huidige tijd best weer even spannend. Het bezoeken van plekken waar veel mensen samen komen, doe ik nog steeds liever niet. Maar het was gelukkig goed geregeld en ik heb weinig passanten gezien. 

In het kader van kneuteren begon ik aan een nieuw haakproject en maakte ik verse kippensoep. Sinds het haken van de 'coronadeken' was ik even helemaal klaar met mijn haaknaald. Ik probeerde nog wel een project op te pakken wat al een tijd ligt (grijs vest haken), maar kon de zin niet vinden. De laatste dagen bracht ik wel heel veel tijd door op mijn mobiel met doelloos swipen, dus ik vond dat dit moest veranderen. Ik dook in mijn haakboeken en mijn voorraad katoentjes en ben nu bezig met het haken van een ronde tas. Heerlijk project waar ik niet al te veel bij na hoef te denken.

Last but not least ging ik weer uit wandelen met vaders. Na ons vorige bezoek aan Zeist planden we dit keer een wandeling in Dordrecht. Het stadscentrum van Dordrecht is prachtig en we gingen langs vele hoogtepunten. Mijn vader heeft ook hier een groot deel van zijn jeugd gewoond en liep dan ook langs zijn herinneringen, mooi om te zien. Het weer was wat grijs, maar dat mocht de pret niet drukken.

We gingen door het smalste straatje.
Langs het stadhuis.
Zagen de kogel in de kerk.
En brachten een groet aan Johan en Cornelis de Witt.

Op de terugweg haalden we de allerlekkerste taart, namelijk de Hazelnoot slagroomtaart van Brokking. Daar mag je me echt midden in de nacht voor wakker maken. 

En is Dordrecht ook liefdevol? Uiteraard!


Reacties

  1. Dordrecht is de oudste stad van Holland en hier werd Willem van Oranje gevraagd aanvoerder te zijn van het "Nederlandse" leger in de oorlog tegen de Spanjaarden. De basis voor ons koninkrijk is hier gelegd! Ook werd tijdens de synode van Dordrecht opdracht gegeven tot het drukken van de Statenbijbel. Daardoor konden mensen leren lezen, er waren destijds geen boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat weet je veel over Dordrecht 'ouwe verzamelaar'. Het lijkt welhaast alsof je er zelf ook gewoond hebt ;-P

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267