Gewoon 'moven 4 air' en KVL -227

In januari deed ik al mee met de alternatieve Skate4air-dag . Ik moest die dag zoveel mogelijk kilometers maken om geld op te halen voor onderzoek naar CF.

Inmiddels ben ik al weer met de volgende uitdaging begonnen, namelijk de Taaie Toppers Challenge voor Move4air. Dit keer is het de bedoeling dat ik in een maand tijd zoveel mogelijk kilometers maak, met een maximum van 200 kilometer. Een anonieme donateur betaalt voor iedere kilometer die ik maak 50 cent uit en ik kan dus maximaal 100 € ophalen voor move4air. Uiteraard mogen er ook 'losse donaties' worden gedaan, maar daar ben ik niet voor aan het werven. 

Ook dit keer hebben wij ons als CF-ers weer verenigd in het CysticFit-team (van het online sportclubje). 

Op maandag 21 maart zijn we gestart met kilometers maken. En gestructureerd zoals ik ben, fietste ik de eerste week direct iedere dag een ronde van ongeveer 15 kilometer. 

Het weer was vorige week stralend en zalig en ik combineerde de fietsritten niet alleen met geocachen vlakbij de schapenweide, maar ik ging bijvoorbeeld ook op de fiets naar de kweker om bloemetjes te kopen.
Daar kan ik echt enorm van genieten; stukje fietsen, de zon op mijn gezicht, de podcast van Aaf en Marc-Marie in mijn oren en dan met een mandje vol bloeiertjes naar huis fietsen. 

Het was zelfs zulk zalig weer dat ik, voorafgaand aan een etentje, met mijn dunne panty op de fiets nog wat kilometers ging maken.
In de eerste week tikte ik al ruim 100 kilometer aan, ook omdat ik wist dat het deze week een stuk frisser en natter zou zijn. Ik merkte echter wel dat ik af en toe ook wat over mijn grenzen ging. De normale sport-trainingen moesten van mezelf ook doorgaan en daarnaast zat ik dagelijks op de fiets. 

Deze dinsdag mocht ik terug naar de tatoeëerder. Na zes weken wordt een tatoeage namelijk bijgewerkt en ik had inderdaad wat dingen die ik anders wilde. Normaal was ik met de auto gegaan maar gezien de challenge pakte ik weer de fiets. 

Na even binnen bij hem te zijn opgewarmd en mijn accu kort te hebben opgeladen, fietste ik langs wat caches weer terug naar huis.
Ik bleek ruim 33 kilometer te hebben gefietst. 
Ook woensdag stond er een grote fietsrit op het programma. Ik besloot voor het eerst mijn CysticFit-maatje 'in het echt' te gaan ontmoeten. Hij woont in Rotterdam en we wilden samen wat kilometers maken voor Move4air.

Dit betekende voor mij dat ik al ruim 15 kilometer naar zijn huis moest fietsen en hierbij de Van Brienenoordbrug over moest. Aiiiiiiiiii.....😕daar had ik me even in vergist. Naast dat ik buiten adem aankwam bovenaan, bleek ik toch veel meer last van hoogtevrees te hebben dan ik dacht...

😂😏 Met name de terugreis vond ik spannend met de bibbers in mijn buik en benen al fietsend langs de zijkant van de brug. 'Kijk voor je.., kijk voor je..!' beet ik mezelf toe. Toen ik ook nog uit moest wijken richting de reling omdat ik door scooters werd ingehaald, was de paniek compleet!
Hahahahaha, wat een pussy ben ik toch geworden. Uiteindelijk stond er einde van de dag 45 kilometer op de teller.

Ik hoef kortom voor de challenge nog maar 13 kilometer te maken en heb hier nog ruim twee weken de tijd voor. Ik wacht dus wel even af totdat de temperatuur weer wat stijgt. Maar die 200 kilometer ga ik zeker halen!

Dit hartje kreeg ik weer liefdevol over de app toegezonden. Love de bloesem! 💜








Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267