Gewoon een kleuter.

Inmiddels gaat Vic al ruim anderhalve maand naar de basisschool. We zien hem letterlijk en figuurlijk groeien; wat een grote vent wordt het! We voeren tegenwoordig de meest bijzondere gesprekken met hem. Vorige week liep hij met zijn vader op het strand en vroeg hij plotsklaps: 'papa, waar komen de mensen vandaan?'.
Een paar dagen later kwam hij er bij mij op terug. Naar zijn mening had Sebastiaan het niet goed verteld. Papa was vergeten te zeggen dat je aan een touwtje trekt en dan de baby uit de buik van de mama komt (hij heeft zelf een jaar geleden bedacht dat je een touw naar binnen gooit, de baby het touw vasthoudt en zo de baby er uit getrokken kan worden...).
Van het weekend vroeg hij mij opeens of mensen ook dood kunnen gaan. Toen ik bevestigend antwoordde, vroeg hij vervolgens of kinderen ook doodgaan, of wij ook doodgaan en of hij zelf dan ook dood zou gaan.

Puzzelen vindt hij te gek en hij legt met gemak puzzels van 100 stukjes... Knutselen en tekenen vindt hij ook nog steeds leuk. Vaak heb ik wat uitleg nodig bij zijn tekening. Zie maar; wat is dit?:

Het is een bloem die hij schilderde op school. Afgelopen weekend wilde hij graag iets kleuren voor zijn vriendje met wie hij de passie voor 'Cars' deelt. Hij legde het boekje ernaast met de tekening van 'Bliksem' en overdonderde ons met het volgende:


Ondertussen is hij ook bezig met mijn ziek-zijn. Van de week vroeg hij me in alle vroegte wat de dokters nu eigenlijk met mij hadden gedaan in het ziekenhuis. En toen ik gisteren voor het eerst ging autorijden, vroeg hij me of ik het soms spannend vond met mijn (midline-) arm?

Het gaat goed met het ventje! We genieten er volop van dat we met zijn drietjes thuis zijn. We duimen en hopen dat we weer heel lang van een beetje rust mogen gaan genieten.




Reacties

  1. Weet je, Mara: het wordt alleen nog maar leuker!
    Dat is althans mijn mening en ervaring. Ik geniet ook met volle teugen van mijn meiden van 15 en 18.
    Ik hoop zo voor je dat je nog heel lang 'goed' blijft
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een leuk mannetje heb je en wat kan hij goed tekenen zeg! Wow! En een puzzel van 100 stukjes? Dat doe ik hem niet na. En dat filosoferen is ook zo leuk he! Geniet er lekker van,en hopelijk nog heel lang!!!!Liefs MarliesMegens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat Vic zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooie tekeningen! Wij zijn nog niet helemaal bij de 'lastige' vragen aanbeland, Rik is bijna 3. We hebben hem verteld dat de dokter de baby eruit haalt (hoe hebben we nog maar in het midden gelaten, Rik is tevreden met dit antwoord). Maarre, zal ik nu ook maar een touw in mijn ziekenhuistas doen? ;) Geniet maar lekker van jullie grote jongen!!

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat het het zo goed met Vic gaat.
    En ja, wat groeit hij dan toch hard hè? Hij begint nu ook besef te krijgen van en over dingen die een jaar geleden nog helemaal niet zo bij hem speelden.
    En hij is een echte kunstenaar geworden. Ik heb hier in huis ook altijd nog een tekening van hem, toen hij een jaar of 2 was geloof ik. Hihi.
    Geniet lekker van je kleine, grote vent Mara!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261