Blije lijst!

Er zijn de laatste tijd veel (gezondheidsgerelateerde) dingen waar ik verdrietig van wordt.
Een longfunctie die te snel achteruit gaat, orale medicatie die alleen aanslaat zolang ik het gebruik (maar hee.., waar is dat blijvende effect als ik stop), angsten voor de toekomst, merken dat je dingen niet meer kunt (mijn prachtige mamafiets staat te verroesten in de schuur).
Maar er zijn ook nog genoeg dingen waar ik héél blij van wordt. Zo vlak voor het weekend mijn 'blije lijstje':

* Op nummer één met stip: mijn heerlijke, lieve mannen!
* Een bakje koffie met opgeschuimde melk.
* Met mijn moedertje bijkletsen in de tuin terwijl het zonnetje op ons gezicht schijnt.
* De eerste zonnestralen.
* De krokusjes die alweer staan te bloeien in de tuin.
* De prachtige woorden die Vic soms nog steeds gebruikt. Zoals: 'Eet smakelijk ammelaal' (=allemaal)
* Uit eten met mijn lief.
* Kleine Vic die naar me roept, net als ik in een dipje zit; 'Mamaaah, wat ben je mooi!'
* Het samenzijn met lieve vrienden en familie.
* Een opgeruimd huis (ik hou van opruimen!!).
* Taart van Koekela (lemon-merinque...mmmmmmm).
* Het domweg lekker warm hebben.
* Mijn Ipad.
* Als alle was weer opgevouwen in de kast ligt.
* Het handje van Vic in mijn hand, zijn blik die vol vertrouwen naar mij opkijkt.
* Lekker lang douchen onder onze eigen douche.
* Met mijn lief samen op de bank.
* Alweer een nieuwe tekening van Vic (verveelt nooit!).
* Dat het weer langer licht is buiten.
* Een middagdutje.
* Rondrijden in mijn autootje en weten dat je daardoor zo enorm mobiel bent.
* Vic en Sebastiaan die genieten van elkaars gezelschap, hetgeen mij dan weer vertederd.
* Dikke kroelen en kussen van mijn mannen.
* Natuurlijk: Choco & Biscuit
* Een schoon bed en slapen op je eigen kussen.
* Had ik mijn twee heerlijke en lieve mannen al genoemd????

Reacties

  1. 'n Prachtige lijst Mara!
    Al is het in donkere tijden soms lastig je blije lijst erbij te halen, hij zit altijd wel ergens opgediept. En anders herinneren je lieve je mannen je er wel aan.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn lijstje Mara!!!!
    Ik zou het ook zo voor zo'n lijstje doen als ik jou was. Ik heb mijn eigen 'blije lijstje', die ik hier overigens niet ga opnoemen, hihi.

    Rest mij nog wel te vragen: taart van koekela?? Heb je een recept?????

    Liefs Alie.

    Ps; een fijn weekend met je mannen gewenst enne, een práchtige tekening van Vic doet inderdaad wonderen!!! (ik heb hem ook nog steeds)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjammie Mara...taart van Koekela !!! Ik neem maandag een stukje in Elysium tijdens onze jaarlijkse tantes/nichtendag ; ik zal aan je denken en hopen dat je lijf nu eens snel de overstap naar het blije lijstje kan maken.
    Blij weekend,Carla

    ps.Wortel-noten voor mij ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @alie: het is een heerlijke bakker hier in de buurt. Kijk maar eens op hun site!
    @carla: de wortel noten is inderdaad ook heerlijk. En de brownies en de whities en de caramelkoeken en..... Elysium hoort inderdaad eigenlijk ook op mijn blije lijst! Heerlijk. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261