Maandag? Kan ik niet!

Bij kleine Vic en mijzelf zijn de liedjes van VOF de Kunst favoriet. Ze hebben de bekendste kinderliedjes geweldig bewerkt op de 'Muziek op Schoot'-cd's. En daarnaast is ook de cd Apekooien van hun hand favoriet hier in huis. Het liedje 'Kan ik niet' zingen we samen graag mee. In het refrein gaat het er om wanneer je af kunt spreken: 'Maandag? Kan ik niet. Dinsdag? Kan ik niet. Woensdag? Kan ik niet. Donderdag misschien....'
Vic krijgt hierdoor interesse in de dagen van de week, maar vindt het ook allemaal wat verwarrend: 'dindag kan ik niet, dondedag kan ik niet'. Blijkbaar was ik ook wat in de war door alle dagen.

Vorige week zondag was mijn planning, maar blijkbaar had ik het allemaal een weekje te vroeg bedacht. Want laten we eerlijk zijn, de meest gestelde vraag nu is wederom:'heb je al baat bij de kuur?' Als ik vergelijk hoe het nu gaat en met het begin van de kuur, denk ik zeker wel verbetering te voelen. Ik neem de trap weer makkelijker, geef minder over, blijf op gewicht en hoest minder. Ook kan ik eindelijk 's nachts weer eens op mijn linkerzijde slapen zonder in een hoestbui te blijven hangen. Daarentegen had ik gister toch nog wat restjes vers bloed in het sputum, geef ik vies sputum op, geef ik soms nog over door het hoesten, heb ik last van ademhalingspijn en voel ik me niet fit. Ik blijf paracetamol nodig hebben om de dag door te komen. Ik kreeg deze zelfde kuren ook in januari en voelde toen beduidend meer resultaat. Maar misschien focus ik me teveel op resultaten en kijk ik te zwart.

Gisteren heb ik gebeld met het ziekenhuis over de resultaten van de laatste sputumkweek (medio februari). Zoals de longverpleegkundige het begreep, zaten er drie soorten stammen psuedemonas in. Dat zijn er helaas twee meer dan normaal.

Misschien moet ik me meer vasthouden aan het refrein van het liedje Apekooien van VOF de Kunst: 'de lenigste, de vlugste, is vaak de kleinste in het spel: wij dus niet, jullie wel!'.
Moraal van dat verhaal is dus dat de kleinste uiteindelijk het spel wint door het slim te spelen. Met mijn 1.59 zou ik de CF dan toch wel de baas moeten kunnen zijn!

Reacties

  1. even een boel kusjes en een dikke knuf wat doe je het toch goed allemaal bent trots op je
    en blijf duimen dat de kuur verder aanslaat
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een zwak voor VOF de Kunst.
    Zoveel leuker dan die studio 100-meuk.
    Fijn dat je al wat verbetering bemerkt maar ronduit kl*te van dat wat je niet in het sputum wilt zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bah, 3 stammen, dat zijn er veel te veel!
    Hoe lang duurt je kuuur nu nog? Een week?
    Duimduimduim!!
    Ennuh...is het ook geen leuke muziek om lekker op te dansen samen? Gezellig én gezond ;)
    Ook een leuke voor als Vic nog ietsje groter is: Roltrap naar de maan van Klein Orkest.
    Zet 'm op meid!
    dikke (virtuele) kus, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieve Buuf,

    Even kus om te laten weten dat ik aan je denk. Snel maar weer een chocmuffin doen op de bank :-)

    kus M.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261