Just an ordinary day!

Hoe de dagen er nu uitzien? Heerlijk rustig! Sinds vandaag zorgt moedertje (ook wel bekend als Oma Cee voor Vic) voor ons. Sebastiaan is weer begonnen met werken.
Moedertje is degene die nu het bed uit rent als Vic 's ochtends wakker wordt. Ik mag heerlijk blijven liggen. Gemiddeld kom ik rond half negen mijn bed uit gerold.

Eerst een bakje koffie, de mail checken en natuurlijk kletsen met Vic en moedertje. Na alle verneveling en de boterham, ga ik einde van de ochtend de douche in. Het infuus wordt onder begeleiding van moedertje afgeplakt. Zo genieten van onze eigen waterstralen! Oma Cee en Vic kneuteren de ochtend rond. Vouwen de wasjes, lezen wat boekjes en gaan lekker vaak naar buiten.

Rond lunchtijd moet ik de Tobra aanhangen, dus is het 'infuus-tijd'. Ondertussen gezellig lunchen met moedertje en Vic en na afloop de Tobra weer vervangen voor de Cefta. Oma Cee en Vic beginnen dan aan hun middagprogramma en ik ga dan voor een middagtuk naar boven.

Het is zo leuk om te zien hoe oma en Vic samen aankneuteren. Vanmiddag ging moedertje de ramen boenen en Vic ging met zijn eigen emmer sop aan de slag; de tuinbank boenen, de zandbak schoonmaken en vervolgens de tuintegels want 'daar gingen ze zo lekker van ruiken', aldus Vic.

Moedertje kookt voor het gezin en houdt het huishouden draaiende. Na de avondverneveling gaan moedertje en ik rond half elf naar (hetzelfde) bed. Toch altijd mal om weer naast elkaar te liggen.
Het is prettig dat ik op deze manier de rust heb om langzaam op te knappen. Ik hoef voor niemand te zorgen en er wordt voor mij (en Vic) gezorgd. Fijn!


Reacties

  1. wat een zaligheid om je moeder bij je te hebben en dat ze het gezin draaiende houdt. Succes Mara en de groeten aan je moeder.
    groet van J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He lieverd,

    Inderdaad een zaligheid zo'n moedertje/oma Cee. En dat uitzicht ziet er prachtig uit, dan smaakt een kopje koffie nog lekkerder! Zonnetje erbij, genieten maar!

    Liefs,
    E.

    PS: de kokosmakroontjes waren erg lekker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van goud, zo'n moeder/oma. Heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261