Mallemolen van het leven

Ik moest opeens aan dit liedje denken en dacht; 'dat is toepasselijk'. Maar toen ik doorzong werd ik er niet heel blij van. Dus ik heb wat regels geskipt, goed?

In de mallemolen van het leven,
draai je allemaal je eigen rondje mee.

De molen draait ook zonder jou je paard blijft nooit lang leeg.
dus kom draai met die mallemolen mee.

Eenmaal in de molen van het leven,
in het begin ben je misschien een beetje bang.
dan zal iemand je weer vasthouden totdat je het alleen kunt,
want de mallemolen angst duurt nooit te lang.


Echt een liefhebber van het Nederlandse lied ben ik niet. Ik moest er vooral aan denken omdat ik weer zo in mijn eigen mallemolen ben beland.
Die 'stomme CF' doet weer eens niet wat ik wil. Ik ben weer rondjes aan het draaien, maar ik heb geen idee wanneer en waar de molen gaat stoppen. Het beste plan lijkt het mij om de mallemolen-angst los te laten en af te wachten waar ik weer gebracht ga worden.

Gisteren mailde ik namelijk het UMC. Dat het niet. goed . gaat.
Na een week Ciproxin heb ik nog steeds koorts en de rest van het riedeltje. Ik heb voorgesteld om langs te komen, daar in Utrecht. Dat zegt wat. Over mij. Namelijk dat het niet. goed. gaat.

En nu zit ik te wachten bij de telefoon, op het plan, het grote plan!
En ik denk dan maar zo:

En die mensen levens mallemolen, draait door tot je er draaierig van bent.
Maar jij blijft je dan vasthouden al vind je het niet leuk meer,
Want naast de molen is te onbekend.

Reacties

  1. Mooie vergelijking! Hopelijk brengt de molen je snel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, dus er moet sterker geschut ingezet worden.
    Sterkte en groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel veel sterkte Mara; je hebt weer een mooi stukje geschreven.
    groet van J. te H.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He lieve kanjer,
    Balen dat het toch cipro-nix lijkt te zijn.... Hoop dat het loslaten van je mallemolen-angst een stijgende lijn als gevolg heeft - ik bundel mijn krachten met je voor je! Geef het plaatje maar door...!!!
    X
    E.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè bah, wat balen. Je hoopt altijd dat de medicijnen iets doen, en als het allemaal tevergeefs lijkt is dat een behoorlijke domper.
    Maar inderdaad; als je zélf al aan de bel trekt, gaat het niet goed en dus zal daar een oplossing voor gezocht moeten worden. En liever nu en dan daarna een poosje weer goed en "gezond" zonder, dan nu aan blijven modderen en straks helemaal niet fit zijn als al die heerlijke, gezellige dagen weer in aantocht zijn.
    Beterschap lieve Mara!!

    Kus.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261