Oude ronde, nieuwe kansen...

Goed, ik startte destijds (week of acht geleden?) met een extra combi-kuur (floxapen en ciproxin). Na drie weken bezocht ik mijn arts, die best tevreden was. Aansluitend begon ik begin september met drie weken Tavanic (Tava-niet). Daar stopte ik anderhalve week geleden mee.

Het feest begon toen weer opnieuw. Precies een week geleden merkte ik dat het alweer foute boel was; niet lekker voelen, koude rillingen, meer hoesten en als kers op de taart 's avonds een mini-longbloedinkje. Ik hield mezelf overeind met paracetamollen (als ik daar eens aandelen in zou hebben...). Een paar dagen tempen moesten helaas ingaan. En direct bleek ik alweer flink koorts te hebben. Ondertussen slaap ik ook nog eens een gat in de dag. En toppunt van alles is dat ik (sinds de start van de Tava-niet) bijna vijf kilo ben afgevallen.

Dus maar weer in overleg met het ziekenhuis en ja hoor.. ik start weer met een kuurtje Ciproxin (net als acht weekjes geleden) voor de komende drie weken. Eerst weer een sputumkweekje opsturen (en dit keer maar duimen dat deze nu wél aankomt) en dan kan ik starten.

Het voelt allemaal wat ambivalent. Enerzijds voelt dit als een 'uitstel-periode', we proberen alles en uiteindelijk zal het weer gaan leiden tot een opname. Dat zal onvermijdelijk zijn, ik vrees zeker voor het einde van het jaar. Anderzijds voel ik stiekem ook wat hoop en vertrouwen. Waarom nu niet? Waarom zou het nu niet werken?

De Ciproxin.. Wordt het een Cipro-Nix? Of een Cipro-met-Zin?

Reacties

  1. Hoi Mara,

    Ik heb al 3 x een reactie gestuurd, maar hij slaat hem niet op...
    Nogmaals, nu met Firefox:

    Wat vervelend dat het weer terugkomt. Kan me voorstellen dat je enorm baalt. Ik duim met je mee dat de kuur helpt. In elk geval heb je de opname even vooruit kunnen schuiven
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè bah, wat balen allemaal.
    Ik heb je blog al een tijdje niet gevolgd. Sorry.
    Ik hoop dat het allemaal gaat aanslaan en dat je je gauw weer wat fitter zult gaan voelen. En opnames?? Liever nu dan in de gezelligste periode van het jaar toch??? (maar liever helemaal niet natuurlijk)

    Beterschap,
    liefs van Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261