De paden op, de lanen in.

Op de Twitter schreef ik het al: ik zag gisteravond een bergpaadje en ik heb het pad omhoog genomen. Natuurlijk: voorzichtigjes aan, met een flinke wandelstok. Maar langzaamaan wil ik terug naar de top, de top van die berg die eerst wel heel erg hoog was geworden.

Inmiddels ben ik zo'n vier, vijf dagen onderweg met de IV-kuur en gisteren merkte ik opeens wat verbetering! Ik ging voor een wandelingetje met vaders naar beneden. Ik bereikte zelfs de plaatselijke koffietent zonder al te veel buiten adem te geraken. Wat een goede testcase! Afgelopen weekend lukte me dat bij lange na niet en werd ik voortdurend in rolstoel vervoerd. Ook het hoesten en de hoeveelheid sputum lijkt wat af te nemen.
Daarnaast krijg ik weer wat meer trek, voornamelijk in lekkernijen. Die zes kilo die ik kwijt raakte, kan ik nu niet meer kwijt. Dus lekker snoepen maar weer!

De ontstekingswaarde in het bloed is gedaald en dat is goed nieuws. Volgens de microbioloog ben ik nu goed ingesteld qua medicatie, gebaseerd op de eerder door mij opgestuurde sputumkweek.
We gaan nu de Tobra-spiegel afwachten (cf-collegae weten nu waar ik het over heb) en de laatste bloeduitslagen van donderdag aanstaande en dan hoop ik eigenlijk vrijdag aanstaande naar huis te mogen met een thuispomp.

Ik zou zeggen: 'Edelweiss, Edelweiss'.....

Reacties

  1. geweldig dat je vooruitgang merkt en nu nog méér de goede kant op.
    dikke groet van J. te H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. .......every morning you greet me
    small and white, clean and bright
    you look happy to see me..............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te lezen ga je de goede kant op Mara.
    Doe ze de groeten daar,

    Groetjes Ad (ook af en toe een B3-W'er)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt goed Mara, wat fijn!
    En dan lekker voor het weekend weer thuis!
    Hang in there!
    liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne berichten Mara!!! Dat gaat de goede kant dus op.
    Even doorzetten en wie weet mag je heeeel snel weer naar huis.

    kus van Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261